کد خبر ۷۶۶۳۸ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
طی مراسمی با حضور معاون اول قوه قضاییه:

حجت‌الاسلام مظفری رئیس‌کل دادگستری استان قم شد/ کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی از اولویت‌های دادگستری قم

مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان قم با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و آیت‌الله یزدی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژ‌ه‌ای معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری به عنوان رییس کل دادگستری قم معرفی شد و همچنین از زحمات حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، رییس کل سابق دادگستری قم تقدیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در این مراسم عنوان کرد: مردم نسبت به برخی ناهنجاری‌ها و مسائل در قم رنج می‌برند و نیاز است با تدبیر و قاطعیت با این موضوعات برخورد شود؛ امروز عده‌ای محدود به دنبال قانون شکنی هستند و نباید اجازه داد این افراد به اهداف خود برسند.

وی افزود: مردم علی الخصوص مردم قم نمی‌توانند تحمل کنند که ارزش‌هایی که برای آن، عزیزان و جوانان بسیاری شهید شدند، زیرپا گذاشته شود.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: مردم انتظار دارند که با فسادهای مالی و اخلاقی برخورد شود و یک امیدواری در مردم ایجاد شده است که دستگاه قضایی با مفسدین، سریع، دقیق و بدون تبعیض برخورد قاطع کند و باید این امر محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در این مراسم عنوان کرد: آرای صادر شده توسط قضات قم، نشان دهنده درک بالای حقوقی آنان است و فضای معنوی قم در این موضوع بسیار اثرگذار است.

وی افزود: قم دارای کمترین تخلفات و آلودگی‌های مادی و اخلاقی در ادارات و دستگاه‌های قضایی است و همچنین میزان تخلفات در استان قم بسیار پایین تر از استان‌های دیگر است.

رییس کل سابق دادگستری قم بیان کرد: در استان قم 1378برنامه عملیاتی در قم اجرایی شد و بر اساس این برنامه‌ها، راهبردهای کلانی تبیین شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رییس جدید دادگستری قم نیز در این مراسم عنوان کرد: کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی با استفاده از روش‌ها و ظرفیت‌های علمی از اولویت‌های کاری دادگستری قم خواهد بود.

وی افزود: علما، حوزه‌های علمیه و مردم قم بیشترین نقش را در تشکیل حکومت اسلامی داشتند و لازم است مردم این شهر حلاوت اجرای قانون و عدالت را بچشند و در این راستا لازم است اقدامات مورد نیاز به طور جدی پیگیری شود.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام مظفری، پیش از این عهده دار مسئولیت ریاست دادگستری خراسان رضوی بود و حجت الاسلام و المسلمین خلیلی نیز به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان گیلان انتخاب شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com