کد خبر ۷۶۶۴۹ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۱
فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد؛

افزایش ۶۰۰ درصدی جرائم فضای مجازی در قم /سرقت در قم کاهش محسوسی داشته است

فرماندهی انتظامی استان قم گفت: درباره فضای مجازی و جرایم فضای مجازی که رویکرد دشمن به این سمت سوق پیدا کرده‌ است، متأسفانه آمار خوشایندی در دسترس نیست و نزدیک به ۶۰۰ درصد افزایش جرایم فضای مجازی در استان قم داشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سردار آقاخانی فرمانده انتظامی قم امروز در نشست با خبرنگاران از کاهش چشمگیر سرقت در قم خبر داد و گفت: استان قم در بین ۳۱ استان کشور از نظر سرقت رتبه ۲۹ را داراست.

فرمانده انتظامی استان قم فعال شدن کمیسیون مبارزه با سرقت را در زمینه کاهش سرقت‌ها بسیار موثر دانست و گفت:کشفیات کالای قاچاق نیز نسبت به پارسال ۷۳ درصد افزایش داشته که حجم ریالی آن معادل ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

سردار آقاخانی با تشریح عملکرد ۴ ماهه امسال عنوان کرد: در چهارماه امسال ۱۸ باند موادمخدر متلاشی شد و کشفیات موادمخدر نیز ۶/۵ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

او افزود :دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر نیز ۳ درصد نسبت به پارسال افزایش داشت.

فرمانده انتظامی استان قم از افزایش ۶۰۰ درصد جرائم فضای مجازی عنوان کرد: در عین حال کشفیات این جرائم توسط ناجا ۱۹۶ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

سردار آقاخانی تصریح کرد: کاهش جرائم در زمینه شرارت نیز در ۴ ماهه ۲۱ درصد کاهش داشت و در زمینه ناهنجاری‌های اخلاقی نیز با کاهش ۲۸ درصدی جرائم روبرو شدیم.

فرمانده انتظامی استان افزود: در زمینه تصادفات منجر به فوت هم در ۴ ماه امسال کاهش هشت درصدی داشته ایم.

او تاکید کرد در ۴ ماه امسال کاهش ۳۲ درصد نزاع و درگیری‌ها را در قم شاهد بوده ایم و جرائم امنیتی خاص نیز در قم با کاهش ۴۷ درصدی جرائم همراه بوده است.

سردار آقاخانی  از دستور کار سه ماهه سوم نیز سخن گفت و افزود:رعایت عفاف و حجاب و جلوگیری از ارز فروشی خیابانی از جمله این طرح هاست.

فرمانده انتظامی استان همچنین بیان کرد:پس از اجرای طرح ناظر یک که ویژه مقابله با کشف حجاب در خودرو‌ها بود طرح ناظر ۲ ویژه اماکن و صنوف اجرا خواهد شد.

سردار آقاخانی ابراز کرد: دیگر برنامه سه ماهه سوم امسال پاکسازی نقاط آلوده شهر از جرائم مختلف است.

او با اشاره به ساخت ۱۰ پارکینگ از ۱۹ پارکینگ ویژه موتور سیکلت با همکاری شهرداری گفت ساخت این پارکینگ‌ها باعث کاهش ۱۱ درصدی سرقت موتور سیکلت شده است.

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از مردم خواست توجه ویژه‌ای به کلاهبرداری اینترنتی داشته باشند و تمام معاملات خود را از طریق مبادی رسمی انجام دهند.

سردار آقاخانی همچنین توجه جدی به فرهنگ رانندگی در قم را خواستار شد.

فرمانده انتظامی استان همچنین از آموزش همگانی ۳۵ هزار نفر توسط نیروی انتظامی قم خبر داد و گفت در ۴ ماه امسال ۶۷۰۰ پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده و موجب شد ۸۳ درصد آن‌ها به مصالحه ختم شود.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در زمینه همکاری با ناجا قدردانی شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com