کد خبر ۷۶۶۸۳ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸

شهردار قم: خانواده‌ام در حال حاضر در قم ساکن هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیدمرتضی سقاییان نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار برخی از اخبار و فیلم‌ها در خصوص تحصیل و سکونت فرزندان و خانواده وی در خارج از کشور اظهار کرد: در خصوص اخبار و فیلم های منتشر شده در برخی رسانه‌ها ابراز تاسف می‌کنم؛ این دست اقدامات و زیرپا گذاشتن اخلاق توسط تعداد اندکی افرادی که خبرنگارنما هستند نه خبرنگار صورت می‌گیرد چرا که خبرنگاران در راستای اهداف منافع ملی و نظام حرکت می‌کنند و از پایه های رشد و توسعه به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند؛ همسر و تعدادی از فرزندانم در حال حاضر در قم ساکن هستند و خبرها و شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه تمام خانواده‌ام در خارج کشور زندگی می‌کنند، کذب محض است.

شهردار قم با بیان اینکه پیگیری‌های قضایی و حقوقی برای برخورد با طرح کنندگان چنین مسائلی صورت می‌گیرد یادآور شد: بنده تحصیلات عالی خود را در بهترین دانشگاه‌های دنیا گذرانده‌ام و 41 سال است که کادر علمی دانشگاه برق اصفهان بوده و 30 سال خدمت در نظام جمهوری اسلامی در پرونده کاری بنده به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: چهار سال ریاست دانشگاه اصفهان، 9 سال ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان، 12 سال مسؤولیت شهرداری اصفهان و بیش از 4 سال مسؤولیت شهرداری قم سابقه کمی نیست که یک شبه بخواهند زیرپا گذارند و همه با این سابقه در کشور آشنایی دارند.

سقاییان نژاد با بیان اینکه در سال 2019، 10 مقاله علمی از وی در مجلات معتبر داخی و خارجی به چاپ رسیده است گفت: تحصیل در خارج کشور جرم نیست و اگر تحصیلات در مسیر پیشرفت نظام باشد بسیار ارزنده است.

وی با اشاره به اینکه همه فرزندانش تحصیلات تا مقطع لیسانس را در دانشگاه‌های تهران و اصفهان گذرانده‌اند افزود: اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.

شهردار قم با اشاره به اینکه حضور در خارج از کشور برای تحصیلات عالی در دانشگاه‌های معتبر با هدف رشد علمی و بهره گیری از آن برای خدمت به مردم است، گفت: زندگی ساده و عادی داریم و کسانی که ما را می‌شناسند این مسئله را تایید می‌کنند و روند زندگی ما مشخص است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com