کد خبر ۷۶۶۸۶ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۲
نماینده، ولی فقیه در استان قم عنوان کرد؛

اجرای دستور‌های الهی حکومتی و دستوری نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی طی سخنانی در نشست قرارگاه ۱۹ دی که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد،عنوان کرد: هر چند ترویج معنویت و اجرای دستور‌های الهی حکومتی و دستوری نمی‌شود، اما اگر حاکمان نسبت به موضوع حجاب و عفاف خود را ملزم بدانند بر اساس وعده‌های خداوند متعال در قرآن کریم، این فرهنگ در میان مردم نیز ترویج خواهد شد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و نماینده، ولی فقیه در استان قم اجرای طرح‌هایی همانند همیار پلیس را اقدامی ارزشمند، ماندگار و اصولی دانست و افزود: با اجرای این طرح‌ها می‌توانیم از مشارکت‌های دانش‌آموزان و به دنبال آن عموم مردم در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام صفر فلاحی، مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با اشاره به مصوبات نشست گذشته این قرارگاه تصریح کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تذکرات لسانی به صورت ویژه با همکاری ستاد امر به معروف، سپاه، بسیج و مجموعه‌های مردم نهاد آغاز شده است و در این راستا همکاری و هم‌افزایی نیرو‌ها تقویت خواهد شد.

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با بیان اینکه نهادینه شدن عفاف و حجاب، رعایت مقررات الهی و تربیت درست دینی به مدارس باز می‌گردد، مطرح کرد: ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در قم تحصیل می‌کنند که این افراد هر کدام نماینده یک خانواده هستند و فرهنگ‌سازی در میان دانش‌آموزان می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی میان اقشار مختلف جامعه شود.

وی بر لزوم ساماندهی وضعیت ظاهری شهر مقدس قم در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: نشستی با حضور مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، اتحادیه پوشاک و اتاق اصناف برگزار و مباحث مورد نظر در حوزه حجاب و عفاف دنبال خواهد شد.

وی یادآورشد: قرارگاه ۱۹ دی استان قم آمادگی دارد برای ترویج حجاب و عفاف در مدراس با اداره‌کل آموزش و پرورش همکاری و از آن حمایت لازم را داشته باشد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com