کد خبر ۷۶۷۱۵ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

گزارش تصویری آیین عمامه‌گذاری طلاب در قم

مراسم عمامه گذاری طلاب هم زمان با عید بزرگ غدیرخم توسط مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، همزمان با برگزاری آیین‌های جشن و سرور به مناسبت عید سعید غدیر خم در دفتر مراجع عظام تقلید و علما در قم؛ دیروز خطیبان با تأکید بر شناخت واقعه غدیر خم و تبیین فرهنگ علوی و غدیر در جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان، سخنانی در رابطه با سیره زندگانی امام علی(ع) بیان و بر پیروی از راه ائمه اطهار(ع) و گسترش فرهنگ علوی در جامعه تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، این برنامه‌ها با مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت همراه بود و در آن برخی از طلبه‌ها توسط مراجع عظام تقلید و عالمان دینی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

در این آیین‌ها، شماری از طلبه‌ها توسط حضرات آیات مراجع تقلید لطف‌الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی ملبس به لباس روحانیت شدند.

در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه در دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید؛ بهرام سرمست استاندار و مرتضی حیدری فرماندار قم نیز حضور داشتند.

آیین‌های جشن و سرور به مناسبت عید سعید غدیر خم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مسجد مقدس جمکران، دفتر مقام معظم رهبری در قم، مسجدها، تکیه‌ها و حسینیه‌های سراسر استان برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com