کد خبر ۷۶۷۶۶ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵
آیت الله یزدی عنوان کرد؛

امیدوارم حوزه علمیه نجف بتواند جلال و شکوه پیشین خود را بازیابد

آیت الله یزدی با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف در سال‌های گذشته ابراز امیدواری کرد حوزه علمیه نجف بتواند شکوه پیشین خود را بازیابد و در کنار حوزه علمیه قم منشاء خدمت به معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که هفته قبل به منظور زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر کرده بود مورد استقبال و خیر مقدم نماینده، ولی فقیه، مسئول دفتر و جمعی از کارکنان نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف قرار گرفت.

او در این دیدار خدمت به زائران مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) را خدمت بزرگی به فرهنگ علوی دانست و گفت: مرقد مطهر امام علی (ع) همواره مورد عنایت اهل بیت (ع) بوده است، ولی از زمان اعلام عمومی محل دفن ایشان از سوی امام صادق (ع)، این حرم و جایگاه مورد توجه امت اسلامی قرار گرفته و قصد زیارت این مزار شریف، طیف‌های گوناگون جهان اسلام را به این سرزمین کشانده است.

آیت الله یزدی همچنین با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف در سال‌های گذشته ابراز امیدواری کرد حوزه علمیه نجف بتواند جلال و شکوه پیشین خود را بازیابد و در کنار حوزه علمیه قم منشاء خدمت به معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شود.

رئیس جامعه مدرسین در ادامه تاکید کرد:فتوای مرجعیت عراق در خنثی کردن توطئه داعش بسیار تاثیر گذار بود.

آیت الله یزدی در ابتدای سفر به زیارت حرم امیر المومنین (ع) و مسجد کوفه رفته و با حضور در محراب امیر المومنین (ع) به مناجات پرداخته است.

حضور بر سر مزار شهید حکیم در نجف، دیدار با امام جمعه نجف با حضور آیت الله حائری عراقی، دیدار سرکنسولی ایران در نجف از دیگر برنامه‌های آیت الله یزدی بوده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com