کد خبر ۷۶۷۷۶ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰

آیت الله اعرافی: پیوند حوزه‌ها با مردم ‌پایدار می‌ماند / باید از استقلال حوزه‌های علمیه ‌صیانت کرد

رئیس حوزه‎های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از استقلال و اصالت حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‎های علمیه مردمی و متکی به توده‌های مردمی بوده و هست.‌
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه با اشاره به اینکه عمده مدارس علمیه ایران در اوایل شهریور سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند گفت: در تابستان امسال بیش از 20 هزار طلبه در سطوح مقدماتی و میانی، دوره‌های گوناگون تکمیلی، ارتقایی و دوره‌های ویژه علمی، فرهنگی و بصیرتی را سپری کردند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه جزو تاریخ، هویت و اصالت فرهنگی همه ماست و در طول زمان و در قرون متمادی، در فراز و فرودهای متمادی و امواج گوناگون ایستادند، تولید فکر و تربیت عالمان بزرگ را انجام دادند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که ایران پس از قرن‌ها، در قرن اخیر با زعامت فرزندی بزرگ از استان یزد پرچمدار حوزه‌ای بزرگ، محوری، حرکت آفرین و بسیار عظیم شد و خوزه علمیه قم به وجود آمد.

اعرافی تصریح کرد: قم در قرن اخیر که یک سهامدار بزرگ آن مردم استان یزد هستند، سرچشمه همه انوار الهی شد و از درون این حوزه تاریخی، بزرگ و با مجد و عظمت امام خمینی(ره) برخواست و انقلاب اسلامی ایران شکوفا شد.

حوزه علمیه «مدینه العلم الکاظمیه» یزد با حضور آیت‌الله سبحانی افتتاح می‌شودصادق خرازی: آیت‌الله مصباح فیلسوف صمدانی و بزرگترین متفکر حوزه علمیه استاطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اظهارات منتسب به آیت‌الله یزدیاستاد اخلاق حوزه علمیه قم: واقعه غدیر خم نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله‌های فرقه‌ای است

امام جمعه میبد افزود: مردم یزد مردمی عزیز و شریف بودند که در دامن خود چهره‌های موثری را تربیت کردند و در قرن اخیر عالمان بزرگی همچون آیت‌الله حائری، آیت الله یزدی، و صدها عالم برجسته دیگر نشان از بزرگی مردم این دیار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های ما باید بر اصالت‌های خود نگاه کرده و تولیداتی در خور این اصالت از حوزه‌ها بیرون آید و در اختیار جهانیان قرار گیرد.

وی افزود: برای نخستین بار است که در قم، صدها مرکز علمی با قریب به 100 هزار طلبه و 10 هزار استاد دینی با هزاران کتاب، مقاله و مجله به فعالیت دینی می‌پردازند.

اعرافی یکی از امتیازهای ویژه حوزه‌های علمیه را عمق علمی آن دانست و گفت: بزرگان دینی ما هر کدام به تنهایی نماد پژوهش و تحقیق دینی هستند و هر کدام ستاره و مفخره‌ای در عالم امروز هستند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور، اصالت و استقلال حوزه‌های علمیه را یکی از ویژگی‌هایی دانست که باید از آن صیانت کرد گفت: در کنار اینها، حوزه‌های علمیه مردمی و متکی به توده‌های مردمی بودند و این افتخار را هم باید با جدیت صیانت کنیم چرا که این پیوند حوزه‌ها با مردم ناگسستنی است و پایدار می‌ماند.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: حوزه ما باید بتواند به همه سوال‌های امروز پاسخ دهد، در برابر همه مشکلات اجتماعی و فرهنگی احساس مسئولیت بکند و با روح مجاهدت و انقلابی در مسیر تعالی کشور و اعتلای نظام اسلامی تلاش کند.

اعرافی ادامه داد: اگر بخواهیم یک طراز علمی و دینی از حوزه‌های علمیه را نام ببریم، باید به شخصیت آیت‌الله العظمی سبحانی که امروز در خدمت ایشان هستیم اشاره کنیم، ایشان نماد کار، تلاش و مجاهدت بی نظیر و مستمر هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com