کد خبر ۷۶۸۱۳ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۲

شهر مقدس قم باید برای سروسامان دادن به امور اجتماعی سرآمد باشد

فرماندار قم با بیان اینکه شهر مقدس قم باید برای سروسامان دادن به امور اجتماعی سرآمد باشد،گفت:40 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 8 میلیارد و 700 میلیون تومان در این هفته در بخش‌های مختلف قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رفع مشکلات و معضلات اجتماعی، یاری‌رساندن به دستگاه‌های اجرایی و تلاش برای داشتن شهری امن از اهداف اصلی تعریف‌شده مدنظر فرمانداری است.

فرماندار قم درخشش نام قم در میان کلان‌شهرهای کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: شهر مقدس قم باید برای سروسامان دادن به امور اجتماعی سرآمد باشد.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که به مناسبت هفته دولت در بخش‌های استان به بهره‌برداری می‌رسند،  ابراز کرد: 40 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 8 میلیارد و 700 میلیون تومان در این هفته در بخش‌های مختلف قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری امنیت اطراف حرم مطهر را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بر اساس آماری که نیروی انتظامی از آسیب‌های اجتماعی در حال جمع‌آوری است به‌شدت آمار جرائم اجتماعی کاهش پیداکرده و تحت کنترل درآمده است.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: علیرغم همه این‌ها برخی همه اتفاقاتی که می‌افتد شرمنده مردم هستیم و امیدواریم شاهد چنین اتفاقاتی در هسته مرکزی شهر نباشیم.

وی عنوان کرد: شهر قم به‌ویژه اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، خیابان چهار مردان و روبروی خیابان اراک نیازمند بازسازی و نوسازی است، این مسئله در جلسات متعدد جزو بحث‌های اصلی و اولویت‌ها است اگر این ساماندهی صورت بگیرد این ناامنی‌ها هم خاتمه می‌یابد، اما متأسفانه شاهد برخی بی‌نظمی‌ها هستیم.

حیدری در ادامه با تأکید بر انتقال صنوف مزاحم به بیرون از شهر گفت: این صنوف نظم شهر را به‌هم‌ریخته‌اند آهن‌فروشان منتقل‌شده‌اند و مابقی صنوف نیز در حال انتقال هستند.

فرماندار قم با تأکید بر ساختن شهر قم با تراز شهر اسلامی ابراز کرد: اصحاب رسانه نیز باید مردم را به صبوری دعوت کنند ما نیز در حال تلاش هستیم تا این اتفاق بیفتند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com