کد خبر ۷۶۸۳۰ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۶

104 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری قم خریداری شد‌

استاندار قم گفت: 104 دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خریداری‌شده است و 50 دستگاه این ناوگان وارد شهر شده و مابقی در حال اخذ مجوز برای ورود به شهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهرام سرمست در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد،اظهار داشت: قم ازنظر موقعیت زیارتی پنجمین شهر پربازدید کشور است.

وی افزود:سالانه حدود 25 میلیون زائر و مسافر در استان پذیرایی می‌شوند  و در نیمه شعبان و ایام منتهی به آن نزدیک به 3 میلیون زائر و مسافر پذیرایی شدند.

استاندار قم با اشاره به طرح‌های ساماندهی اطراف حرم مطهر و بازآفرینی شهری بیان کرد: اخذ مجوز تخصیص 48 هکتار زمین‌های پردیسان برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در دستور کار مدیریت استان است.

سرمست تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا از همه سرمایه‌های فکری و مادی و معنوی استان استفاده کنیم، 34 راهبرد توسعه استان تدوین و فرصت‌ها و پهنه‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی‌شده و در قالب همایشی سراسری و بین‌المللی به سرمایه‌گذاران عرضه می‌کنیم تا قم به جایگاه شایسته خود در حوزه توسعه اقتصادی برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در قم عنوان کرد: 200 طرح عمرانی، بهداشتی، خدماتی و گردشگری بااعتباری بالغ‌بر 4 هزار و 700 میلیارد ریال در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

استاندار قم ادامه داد: قم 0.7 مساحت کشور را دارد و کوچک‌ترین استان کشور محسوب می‌شود ولی ازنظر استراتژیک و جغرافیایی و سیاسی و مذهبی و فرهنگی جزو مهم‌ترین استان‌های کشور است.

سرمست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث شهرک زائر در قم عنوان کرد: این شهرک پذیرای زائرین کم‌توان قم خواهد بود به‌گونه‌ای مکان‌یابی شده که می‌تواند منوریل را هم از حالت فعلی خارج و فعال کند.

وی تصریح کرد: قم نرخ بیکاری 10.8 درصد دارد که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این در حالی است که این نرخ سال گذشته ثابت بوده است و از این نظر در جایگاه 29 کشور قرار داریم.

استاندار قم بابیان اینکه اتصال سرچشمه‌های بار به خطوط ریلی را موردتوجه است، افزود: ازنظر عمرانی عقب‌افتادگی‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام داشتیم که نیاز است پیگیری شود که در سرلوحه کار ما قرار دارد،منوریل، فرودگاه، مترو، قطار سریع‌السیر در مرحله پیگیری برای تکمیل است.

سرمست خاطرنشان کرد:104 دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خریداری‌شده است و 50 دستگاه این ناوگان وارد شهر شده و مابقی در حال اخذ مجوز برای ورود به شهر است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com