کد خبر ۷۶۸۳۱ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

نجاتی نماینده قم در کشتی قهرمانی جهان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: بعد از تشکیل اردوهای متنوع و اعزام‌های مختلفی که به منظور ارزیابی دقیق کادر فنی تیم ملی از کشتی‌گیران حاضر در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان انجام داد، سرانجام ترکیب نهایی تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان با حضور یک نماینده از قم مشخص شد.

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان با هدف کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات جهانی 2019 در حالی اعزام می‌شود که این رقابت‌ها میدان توزیع امتیاز ورودی المپیک 2020 توکیو نیز محسوب می‌شود و علیرضا نجاتی تنها نماینده قم در ترکیب تیم اعزامی به این رقابت‌ها خواهد بود.

این در حالی است که چهار کشتی‌گیر از استان قم به نام‌های علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن 67 کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم و علی‌اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم در تمرینات ماه‌های اخیر تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران حضور داشتند.

اما از بین این چهار کشتی‌گیر تنها نام علیرضا نجاتی برای همراهی تیم ایران در پیکارهای 2019 کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در نورسلطان قزاقستان انتخاب شد، رقابت‌هایی که تیم ملی ایران در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم آن به میدان خواهد رفت.

علیرضا نجاتی که سابقه کسب مدال از مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و جهان است کمتر از دو هفته قبل در پیکارهای بین‌المللی 2019 گرجستان با عنوان جام بالاوادزه و کارتوزیا در شهر تفلیس به میدان رفت و در وزن 60 کیلوگرم با ایستادن در جایگاه سوم به نشان برنز دست یافت.

نجاتی در مرحله نخست وزن 60 کیلوگرم استراحت کرد و نخستین کشتی خود را برابر حریف اهل کشور میزبان یعنی گرجستان به انجام رساند که با حساب هفت بر صفر به برتری رسید، ضمنا در دومین مسابقه خود از مرحله سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر از سد فرنگی‌کار آذربایجان گذشت و در نیمه نهایی مقابل کشتی‌گیر قرقیزستانی هشت بر صفر باخت و به رقابت رده‌بندی رفت تا با برتری پنج بر صفر برابر نادر اوکرومچدیشویلی از گرجستان به مدال برنز این مسابقات دست یابد.

علیرضا نجاتی فرنگی‌کار قمی وزن 60 کیلوگرم تیم ملی ایران روزهای 23 تا 31 شهریور ماه همراه با دیگر فرنگی‌کاران ملی‌پوش در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی و گزینشی المپیک به میزبانی شهر نورسلطان کشور قزاقستان با حریفان خود رقابت می‌کند، مسابقاتی که در آن 108 کشتی‌گیر آزاد، فرنگی و زنان در 6 وزن المپیکی برای کسب سهمیه 2020 توکیو مسابقه می‌دهند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com