کد خبر ۷۶۸۴۲ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۵

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله حائری در قم برگزار شد

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله سید علیرضا حائری رئیس فقید بنیاد دایرة‌المعارف فقه اسلامی مطابق مذهب اهل‌بیت(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله سید علیرضا حائری رئیس فقید بنیاد دایرة‌المعارف فقه اسلامی مطابق مذهب اهل‌بیت(ع) شامگاه جمعه در مسجدامیرالمومنین(ع) برگزار شد.

آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)، آیت‌الله علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم، نمایندگان بیوت مراجع، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مدرسی در این مراسم اظهار داشت: آیت‌الله حائری از جمله تأسیس کنندگان دایره‌المعارف فقه اسلامی و مجلس اعلای علمای عراق و مرتبط با بیت آیت‌الله سیستانی و عضو بعثه این مرجع تقلید و همچنین صاحب اثر و منشا برای امور خیریه بود.

وی افزود: آیت‌الله حائری در نوجوانی و جوانی افتخار شاگردی در محضر علمای بزرگ از جمله حضرت امام(ره)، آیت‌الله خویی و شهید محمدباقر صدر را داشت، مدتی در نجف و قم در علوم مختلف اعم از فقه و اصول تدریس و شاگردان برجسته‌ای را نیز برای حوزه‌های علمیه تربیت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تسنیم آیت‌الله سید علیرضا حائری رئیس بنیاد دایرة‌المعارف فقه اسلامی مطابق مذهب اهل‌بیت(ع) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بود.

آن فقید پس از رحلت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در 15 اردیبهشت‌ماه با حکم رهبر انقلاب رئیس بنیاد دایرة‌المعارف فقه اسلامی مطابق مذهب اهل‌بیت(ع) شده بود.

آیت‌الله علیرضا حائری سال 1330 در یزد چشم به جهان گشود، مقدمات درس حوزه را در کربلا خواند و سپس برای گذراندن دروس خارج به نجف رفت، اساتید او در درس خارج آیت‌الله خویی، امام خمینی(ره) و شهید سید محمدباقر صدر بودند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com