کد خبر ۷۶۸۴۳ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
آیین گرامیداشت روز پزشک در قم برگزار شد؛

قم یکی از مجهزترین مراکز نظام ارجاع در کشور / 1400 تختخواب مدرن و مجهز بیمارستانی به مراکز درمانی قم افزوده می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:با تکمیل و راه اندازی بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی جدید تا سه سال آینده تعداد تخت های بیمارستانی این استان به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیین گرامیداشت روز پزشک با حضور اعضای جامعه پزشکان استان قم و چند تن از مسؤولان استان از جمله سرمست استاندار قم و احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین چند تن از مسؤولان قوه قضاییه در استان جمعه شب همزمان با روز پزشک در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد.

دکتر سید حسن عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در ابتدای این برنامه ضمن عرض تبریک به مناسبت روز پزشک عنوان کرد: جامعه پزشکی استان قم با دارا بودن بیش از 3700 نفر نیروی انسانی همواره در طول سالیان گذشته تا کنون در حال خدمت رسانی به مردم است.

وی در ادامه از برگزاری مرتب و منظم جلسات هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی استان در راستای ارتقاء کیفیت جامعه نظام سلامت استان قم و کیفیت خدمت‌رسانی به مردم خبر داد و گفت: جامعه نظام سلامت استان قم روز به روز در حال رشد بیشتر است و مردم این را لمس می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان  قم تصریح کرد: پزشکان استان قم نسبت به پزشکان سایر استان‌های کشور بار سنگین‌تری بر دوش دارند چرا که استان قم پذیرنده مردم از سراسر کشور و همچنین نقاط مختلف دنیا است و در این شرایط مسؤولیت درمان بسیاری از زائران و توریست‌ها نیز بر عهده آنان قرار می‌گیرد و کار آنان را سنگین‌تر می‌کند؛ بر این اساس باید نگاه ویژه‌ای به پزشکان این استان داشت.

دو تن از شاعران استان قم که در گذشته در محضر رهبر انقلاب به شعرخوانی پرداخته بودند نیز برخی از اشعار برگزیده خود را در این برنامه برای حضار قرائت کردند.

فعالیت بیش از 3700 نیروی انسانی در جامعه پزشکی قم

ابوالفضل ایرانی‌خواه در آیین گرامیداشت روز پزشک که با حضور اعضای جامعه پزشکان استان قم و چند تن از مسؤولان استانی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد ضمن گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان جامعه پزشکی را گرامی داشته و خدمات و تلاش‌های بی‌دریغ آنان را ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: بیش از 3700 نفر فقط عضو جامعه نظام پزشکی قم هستند و علاوه بر این بیش از صدها نیروی انسانی دیگر نیز در جامعه پزشکی و بیمارستانی قم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: طی دو الی سه سال آینده بیش از 1400 تخت به تخت‌های بیمارستانی قم افزوده می‌شود، یعنی بیش از 3500 تخت مدرن و مجهز بیمارستانی در مراکز درمانی قم وجود خواهد داشت و قم را به مرکز توریستی درمانی نیز تبدیل خواهد کرد.

ایرانی‌خواه اضافه کرد: در سال آینده فاز نخست بیمارستان هزار تختخوابی قم بیمارستانی که مانند آن در کشور وجود ندارد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تشریح کرد: قم به عنوان یکی از مجهزترین مراکز نظام ارجاع در کشور است و در همین راستا با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، قم از 40 مرکز به 180 پایگاه و مرکز گسترش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در راستای شکوفا کردن ظرفیت حوزه آموزش پزشکی در قم اساتید مجرب و شناخته‌ شده ای‌ نقش آفرینی می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی قم سیر پرشتاب و قابل قبولی را در این زمینه دنبال می‌کند.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: آموزش علوم پزشکی در رشته‌های تخصصی بیهوشی، اعصاب و رشته‌های فوق تخصصی گوارشی و ... به زودی در قم آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، بیماران از کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان، مسکو (روسیه)، ترکیه، آذربایجان و ... برای پیگیری روند درمان بیماری خود به مراکز درمانی قم مراجعه می‌کنند که این نگاه ویژه‌ای به توسعه و ارتقاء جامعه نظام سلامت قم را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از طرح درخواست تربیت پزشک دوره‌های عمومی و تخصصی از سوی کشورهای متعدد از جمله افغانستان، جمهوری آذربایجان و ... خبر داد و گفت: به زودی با جواب مثبت پاسخ آنان را خواهیم داد و آموزش در این زمینه را برای آنان آغاز خواهیم کرد.

ایرانی‌خواه بیان کرد: نخستین مرکز درمانی خصوصی «مادر» در قم به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نجات جان همنوعان به برکت نگاه خداوند و اعتماد مردم و با دستان پزشکان دلسوز قم مقدس روز به روز با موفقیت بیشتر دنبال خواهد شد.


بهرام سرمست استاندار قم نیز در ادامه این برنامه ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و روز پزشک عنوان کرد: اگر همه دولت‌مردان در پی تأمین امنیت و برقراری سلامت در همه ابعاد جامعه باشند روی دیگر نعمت ناشناخته سلامت نیز تجربه خواهد شد.

وی توسعه جامعه سلامت استان قم را ضروری برشمرد و افزود: برنامه نظام الکترونیک سلامت نیز از دیگر موارد مهمی است که باید همگام با توسعه جامعه سلامت قم مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید چرخه‌‌ای در نظام سلامت قم اجرا شود که روند درمان بیمار حتی از راه دور با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت افراد ممکن شود.

در بخش پایانی این برنامه از 30 تن از پزشکان نمونه جامعه پزشکی استان قم و همچنین برگزیدگان مسابقات ورزشی پزشکان استان تجلیل به عمل آمد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com