کد خبر ۷۶۸۴۸ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷

3 تیم جدید قمی در لیگ‌های پایه فوتبال ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بعد از سال‌ها که علاقمندان به فوتبال به حضور تیم‌های پایه فوتبال باشگاه‌های قم با نام صبای قم در لیگ‌های پایه باشگاه‌های کشور خو گرفته بودند، امسال دیگر خبری از صبا نیست و سه تیم با دو نام «افشید» و « مهام‌پلیمر» در دوره جدید این لیگ‌ها به میدان خواهند رفت.

با توجه به اینکه صبا نزد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و همچنین فدراسیون فوتبال کشورمان پرونده بدهی دارد و افراد زیادی از بابت مسائل مالی شاکی این تیم هستند، پرونده نقل و انتقالات صبا عملا بسته است و مسوولان تصمیم‌گیرنده در قم نام صبا را از نماینده‌های این شهر حذف کرده و افشید و مهام‌پلیمر را جایگزین آن کرده‌اند.

افشید قم در لیگ برتر نوجوانان ایران

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، قرعه‌کشی دوره جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های ایران روز شنبه دوم شهریور در سازمان لیگ برگزار می‌شود و تیم فوتبال افشید قم حریفان خود را خواهد شناخت، رقابت‌هایی که افشید سال گذشته در آن عملکرد خوبی داشت و سهمیه قم را در جدال با تیم‌های مطرحی همچون ذوب‌آهن و سپاهان حفظ کرد.

تیم نوجوانان صبای قم امسال به سرمربیگری یکی از مربیان شناخته شده در فوتبال قم به نام کمال شیری در مسابقات فصل 99 – 1398 لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود، رقابت‌هایی که ابتدا در مرحله گروهی به شکل دوره‌ای انجام می‌شود و تیم‌های برتر هر گروه به مرحهل دوم می‌روند.

امیدهای مهام‌پلیمر جایگزین صبا در راه لیگ برتر

همچنین روز یکشنبه سوم شهریور ماه قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید لیگ دسته اول رده سنی امید باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و تیم مهام پلیمر نماینده قم در این مسابقات خواهد بود، تیمی که از مدت‌ها قبل تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده و با تغییر نام صبا نخستین‌بار با این نام برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر با حریفان خود رقابت می‌کند.

تیم امید مهام‌پلیمر قم با هدایت محمد علیخانی یکی از مربیان جوان و تحصیل کرده این رشته در مسابقات فصل 99 – 1398 لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود، لیگی که صبا فصل قبل با هدایت مسعود خسروی در آن حضور داشت و در مرحله گروهی بازی‌ها باقی ماند.

تغییر نام جوانان صبا به افشید 

همانند تیم نوجوانان که با نام افشید امسال در لیگ فوتبال ایران به میدان می‌رود، تیم جوانان صبای قم نیز به نام افشید تغییر نام داده و در مسابقات این فصل لیگ دسته اول جوانان باشگاه‌های کشور حاضر خواهد شد، تیمی که سال گذشته در لیگ برتر بود اما به دلیل کسب نتایج ضعیف به لیگ دسته اول سقوط کرد.

بر اساس اعلام سازمان فوتبال ایران، قرعه‌کشی مسابقات دوره جدید لیگ دسته اول جوانان کشور نیز روز دوشنبه سوم شهریور در سازمان لیگ برگزار می‌شود تا تکلیف حریفان افشید و شاگردان احسان کریمی مشخص شود، در شرایطی که رقابت‌های لیگ برتر نوجوانان و لیگ دسته اول جوانان و امید قرار است از هفته پایانی شهریور ماه آغاز شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com