کد خبر ۷۶۸۵۰ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد؛

افتتاح ۱۷طرح صنعتی قم در هفته دولت

سیجانی گفت:با افزایش ظرفیت تولید این واحد‌ها به ظرفیت اسمی،سالیانه تعداد اشتغال مستقیم این واحد‌ها به بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد ضمن اینکه بهره‌برداری از این واحد‌ها موجب ایجاد بیش از یک هزار و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  قم با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۸۰ شغل مستقیم در استان ایجاد می‌کند افزود: با افزایش ظرفیت تولید این واحد‌ها به ظرفیت اسمی، سالیانه تعداد اشتغال مستقیم این واحد‌ها به بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد ضمن اینکه بهره‌برداری از این واحد‌ها موجب ایجاد بیش از یک هزار و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: لولای آرام بند فلزی یکی از قطعات وارداتی است که با بهره‌برداری از واحد تولید این قطعه در قم، بخشی از نیاز کشور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت سه واحد اصلی تولید سفره و کیسه پلاستیک، لولای آرام بند فلزی و واحد تولیدکننده رنگدانه‌های شیمیایی با حضور مسئولان استانی و کشور افتتاح و آئین بهره برداری از ۱۴ واحد دیگر نیز به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این واحد‌های تولیدی در زمینه تولید کلاه موتورسیکلت، اسپری، انواع فنر، گرانول و کفش، لیوان کاغذی و درب ظروف غذا، چسب، زنجیر موتور، قالب‌سازی و بطری پت، ریل فلزی، قطعات فولادی و ظروف پت فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

وجود ۴۰ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی و همچنین ۲ درصد ذخایر معدنی کشور در قم از دیگر ظرفیت‌های مهم اقتصادی قم در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com