کد خبر ۷۶۸۵۱ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷
حق مشاوره کلان فرید مدرسی در ایرنا؛

حقوق روزنامه‌نگارجنجالی، داد همکارانش را هم درآورد

اخیراً درشبکه های اجتماعی سندی از حقوق فرید مدرسی از ایرنا بابت یک ماه منتشر شده که حقوق مندرج در این فیش رقمی بیش از حقوق کارمندان عادی بخش خبری حتی سردبیران خبرگزاری‌های بنام در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  «فرید مدرسی»، فعال رسانه‌ای است که بیشتر در حوزه  اخبار بیوت مراجع و علما فعالیت می کند و هر از چندگاهی با انتشار اخبار خاص و  سفارشی، سبب ایجاد تنش و جو منفی نسبت به این نهاد دینی می گردد.

اخیراً درشبکه های اجتماعی سندی از حقوق فرید مدرسی از ایرنا بابت یک ماه منتشر شده که حقوق مندرج در این فیش _ 7 میلیون و 337 هزارتومان_ رقمی بیش از حقوق کارمندان عادی بخش خبری حتی سردبیران خبرگزاری‌های بنام در کشور است.

این سند در واقع همان گزارش عملکرد رابطین خبر در ایرنا و حاوی فهرستی از نوع و تعداد فرآورده های خبر و در نهایت میزان مبلغ کل قابل پرداخت به وی با تایید و امضای معاون خبر است و واکنش هایی را علیه آن _حتی در بین کارمندان خبرگزاری دولتی ایرنا_ به همراه داشته است.

«زینب نورانیان» از روزنامه‌نگاران شاغل در ایرنا پلاس با تگ کردن آیدی «پدرام الوندی» معاون خبر این خبرگزاری در توییتر نوشت: "«عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»،همین ماجرای افشای فیش حقوقی فرید مدرسی از طرف ارزشی‌هاست.
ما تو ایرناپلاس افزایش حقوق و بیمه نداریم چون میگن شما رابط خبر هستید و ایرنا منبعی برای تامین مالی افزایش حقوق نداره!
اما خداروشکر همین بغل گوش ما از ما بهتران به نون و نوایی رسیدن."

جالب این است که مبلغ قابل پرداخت ایرنا به فرید مدرسی برخلاف آنچه در فضای مجازی شکل گرفته نه تنها مربوط به تیرماه نیست بلکه اساساً مربوط به کمتر از یک ماه است. این مبلغ بایستی به وی بابت خدمات خبری از 21 خرداد 98 تا 17 تیر 98 پرداخت شده باشد.  

مطابق این سند، فرید مدرسی این مبلغ را بایستی بابت امر «خبرنگار»ی دریافت کند در حالی که وی در ایرنا، سمت خبرنگاری ندارد (و دفتر ایرنا درقم در پوشش خبری حوزه علمیه نیازمند به  استخدام خبرنگاری جدید نیست) بلکه به گفته یکی از عوامل شاغل در خبرگزاری ایرنا او مشاور مدیرعامل ایرناست. اما معاون خبر ایرنا در گزارش عملکردی که بعنوان مقدمه پرداخت محسوب می شود، برخلاف و قابل پیگرد قانونی، مدرسی را خبرنگار معرفی کرده است.

گفتنی است پس از حدود شش روز تماس و مکاتبه ایمیلی پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با روابط عمومی ایرنا و دفتر معاونت خبر این خبرگزاری دولتی، هنوز پاسخی در خصوص این موضوع و امضای آقای الوندی ذیل به این سند دریافت نشده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com