کد خبر ۷۶۸۷۰ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۳

ریشه فساد اقتصادی در جامعه باید خشکانده شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی ظهر امروز در هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب؛ رسالت حوزه‌های علمیه در سالن جلسات خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم اظهار کرد: این بیانیه جزو اسناد بالادستی است و می‌تواند به یک عنوان دستور کار جدی در حد قانون مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم به بحث علم و پژوهش اشاره شده و روی دیگر دانایی، توانایی است، باید بحث‌های پژوهشی، مدام به روز شوند و حوزه علمیه قم موسسات پژوهشی فراوانی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: چارچوب‌های روان در قالب آیین‌نامه‌ها در زمینه پژوهش نداریم و در بیانیه گام دوم هم به مشکلات در حوزه پژوهش اشاره شد.

میردامادی معنویت و اخلاق را از موارد ذکر شده در بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر گسترش معنویت و اخلاق در جامعه تاکید کردند و رسانه‌ها باید به این مساله توجه کنند.

وی ادامه داد: باید بانک‌ها به دیدگاه‌های مترقی بزرگان اقتصاد دینی تمکین کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: عدالت و مبارزه با فساد از بخش‌های بیانیه گام دوم است و رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی، جرات ورود به حوزه فساد اقتصادی را کاهش می‌دهد، البته مهم تر از آن خشک کردن ریشه فساد است تا اساسا فسادی اتفاق نیفتد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com