کد خبر ۷۶۸۷۱ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۳

حکومت دینی با عمل به دستورات قرآن شکوفا می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام سید مرتضی میرکتولی ظهر امروز در هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب؛ رسالت حوزه‌های علمیه در سالن جلسات خبرگزاری رسا با اشاره به لزوم عمل به معارف قرآنی اظهار کرد: اگر سعی خودمان را و همه زندگی را برای عمل به قرآن و سنت می‌گذاشتیم، چند برابر بیشتر پیشرفت می‌کردیم.

وی ادامه داد: نارسایی‌ها در کشور به خاطر استیلای حکومت دینی نیست، بلکه آسیب‌های به وجود آمده در این زمینه به دلیل عدم انجام دستورات دینی است، به عنوان مثال مشکلات بخش تولید ناشی از دریافت وام‌های ربوی است که به بیکار شدن کارگران منجر می‌شود، در اجرای دستورت قرآنی ضعیف بودیم.

رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم افزود: تبیین مبانی قرآن بیانیه گام دوم ضروری است، قرآن یک سفره آماده است و در هر جایی که به دستورات قرآن عمل کردیم، موفق شدیم.

میرکتولی بازگشت به قرآن را راهکار حل مشکلات دانست و تصریح کرد: شکوفایی حکومت دینی از صدر اسلام تاکنون در زمانی بود که به قرآن عمل شد، ولی زمانی که قرآن نقش محوری را دست داد، شاهد شکست مسلمان‌ها بودیم که نمونه اش حمله مغول‌ها بود.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم باید به شمارش دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام نخست پرداخته شود، نادیده انگاشتن این دستاوردها از چالش‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با توجه به داشته‌ها در گام نخست انقلاب اسلامی باید گام دوم انقلاب را برداریم، اسلامی و بومی کردن علوم اسلامی جزو موارد لازم برای برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com