کد خبر ۷۶۸۷۴ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۳

ووشوکار جوان قم قهرمان آسیا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بعد از سال‌ها ووشو قم در میادین برون‌مرزی درخشید و با عملکرد بی‌نظیر چهره جوان، جویای نام و آینده‌داری به نام مهدی اکبری موفق به کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای قاره کهن شد تا بار دیگر نام ووشو قم در ایران و آسیا بر سر زبان‌ها بیافتد.

مهدی اکبری بعد از درخشش در مسابقات کشوری، انتخابی تیم ملی و اردوهای آماده‌سازی تیم جوانان کشورمان، همراه با این تیم به پیکارهای 2019 ووشو قهرمانی آسیا در کشور برونئی اعزام شد و با عبور از سد تمامی حریفان خود با شایستگی و اقتدار، عنوان قهرمانی و طلای آسیا را از آن خود کرد.

اکبری نماینده ایران در وزن منهای 56 کیلوگرم پیکارهای آسیایی 2019 بود که ابتدا به مصاف سون جائه مین از کشور کره‌جنوبی رفت، ووشوکاری که عنوان قهرمانی جوانان جهان در سال 2018 را یدک می‌کشید ولی در مقابل انگیزه و استعداد بالای ووشوکار جوان قم حرفی برای گفتن نداشت و شکست خورد.

نماینده شایسته ووشو قم و کشورمان با پیروزی در مقابل حریف اهل کره‌جنوبی، در مسابقه بعدی خود به مصاف سانداکار کشور هند یعنی وینای رفت و در سه راند به برتری رسید تا مجوز حضور در دیدار فینال پیکارهای وزن منهای 56 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

این ووشوکار مستعد برای کسب مدال طلا در مسابقه پایانی به مصاف انزو وابیو از کشور اندونزی رفت و با برتری مقتدرانه برابر وی به عنوان قهرمانی رسید تا ووشو قم را صاحب نشان طلای قاره کهن کند، ضمن اینکه اکبری هفتمین و آخرین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات را کسب کرد.

گفتنی است: امسال دهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا با حضور 400 ووشوکار از 20 کشور در برونئی برگزار شد و تیم ملی ایران در دو بخش ساندا و تالوی پسران و دختران در این رویداد شرکت کرد که مهدی اکبری تنها نماینده قم بود و با نشان طلا به کار خود پایان داد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com