کد خبر ۷۶۸۸۰ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۴

سینما و تئاتر کودک مهجور مانده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  احمد سلیمانی در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره فجر و جشنواره کودک در سراسر کشور از جمله استان قم اتفاق بسیار خوبی است، اظهار داشت: قطعاً این اتفاق می‌تواند در رشد فرهنگ دیداری تماشاگران ما مؤثر باشد.

مسوول واحد نمایش حوزه هنری قم با بیان اینکه در گذشته شاهد برگزاری جشنواره‌های سینمایی در قم نبودیم، افزود: به خاطر وضعیت شهر قم و کمبود امکانات و مسائلی این چنینی، این اتفاق را کمتر در قم شاهد بودیم اما از سال‌های اخیر، حرکت‌های خوبی صورت گرفته است.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان، ادامه داد: سینمای کودک مثل تئاتر کودک مهجور مانده است و نگاه تاثیرگذار و آینده نگری در این حوزه وجود ندارد.

سلیمانی افزود: همت و جدیتی لازم است تا همان‌طور که در سینما، فیلم‌های  اجتماعی و کمدی مختلفی ساخته شده و مورد تبلیغ قرار می‌گیرد و بازیگران تاثیرگذار در آن بازی می‌کنند، این اتفاق در سینمای کودک نیز بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ای مانند جشنواره فیلم کودک و برگزاری آن در شهرستان‌ها می‌تواند در توجه به سینمای کودک مؤثر واقع شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com