کد خبر ۷۷۱۳۹ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶
خطیب نماز جمعه امروز قم:

کاهش تعهدات برجامی با قدرت دنبال شود/ جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره ای با عهدشکنان نخواهد داشت

اولویت امروز ما اقتصاد و فرهنگ است و در ارتباط با مسائل اقتصادی باید کاری کنیم که تولید رونق پیدا کند و به تولیدکنندگان باید امتیاز دهیم چرا که امروز تولیدکنندگان افسران جبهه جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن دعوت مؤمنان به امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: برقراری عدالت اجتماعی یکی از مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر است که دو عامل کارگزاران و مردم عامل عدم اجرای عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: عدم شنوا بودن کارگزاران، خودبرتربینی، فراموش کردن مردم ، پیش‌داوری و پرداختن به هوای نفس مسئولان می‌توانند مانع اجرای عدم عدالت اجتماعی باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: مردم نیز می‌توانند عاملی برای عدم تحقق عدالت اجتماعی باشند به‌طوری‌که در برخی از زمان‌ها شاهد هستیم که خود مردم از اجرای عدالت فرار می‌کنند.

وی با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه اظهار داشت: هم مسئولان و کارگزاران باید به دنبال اجرای عدالت باشند و مردم نیز باید در این مسیر گام بردارند.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: جامعه‌ای که دچار ضعف نفسانی است بااینکه شعارهای تندی نیز می‌دهد اما در روز مبادا در میدان کار حضور ندارد که نشان‌دهنده سستی نفس و عدم داشتن اراده‌ای کافی است.

وی در ادامه به فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود مردم ایران اسلامی همانند سال‌های گذشته مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) را باشکوه برگزار کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان این‌که امروز روز مبارزه با استکبارِ نامیده شده است، بیان داشت: امروز منافقین که در رأس گروهک‌های تروریستی با به شهادت رساندن 12 هزار نفر قرار دارند در آغوش استکبار جهانی قرار دارند که نشان‌دهنده ماهیت واقعی آمریکای جنایت خوار است.

وی به هفته دولت و دیدار رهبری با دولت‌مردان اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که دو سال مدت کمی نیست و باید دولتی‌ها اولاً اولویت‌بندی کنند و دوم حاشیه‌سازی نکنند.

امام‌جمعه قم بابیان این‌که اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی نظام در شرایط کنونی است، تصریح کرد: دولت باید در سال رونق تولید با از تولیدکنندگان حمایت کند و درواقع امروز تولیدکنندگان افسران جنگ اقتصادی هستند که باید به‌خوبی از آن‌ها حمایت کنیم.

وی به فرهنگ اشاره کرد و گفت: دشمن در پرتو فضای مجازی قتل‌عام به راه انداخته است و باید مواظب فرهنگ و ارزش‌های انقلاب باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری عفاف و حجاب را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: نباید ارزش‌های انقلاب و اسلام در جمهوری اسلامی ایران زیرپا گذاشته شود بلکه باید با جدیت به دنبال احیای ارزش‌های انقلاب باشیم.

وی مبارزه با مفاسد اجتماعی را مهم و ضروری دانست و افزود: باید هر سه قوه با مفاسد اجتماعی برخورد کنند و نباید برخورد با مفاسد مورد اعتراض دیگر قوا قرا بگیرد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: مردم در همین ماه‌های اخیر به‌خوبی برخورد با مفسدان را درک کرده‌اند و همین مهم موجب امیدواری مردم شده است.

وی بارد هرگونه مذاکره با آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک‌بار طعم تلخ مذاکره را چشید و دیگر با عهدشکنان مذاکره‌ای نخواهد داشت.

آیت‌الله حسین بوشهری تأکید کرد: ایران با قاطعیت گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را عملی خواهد کرد تا دشمنان بدانند پاسخ کشورمان منطقی است.



شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com