کد خبر ۷۷۲۷۶ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
حاجی دلیگانی خبر داد:

تکذیب توقف روند ساخت قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان/ کارشکنی در تخصیص بودجه این پروژه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی کارشکنی‌ها برای تخصیص بودجه قطار تندرو تهران-قم-اصفهان گفت: در وزارت راه و شهرسازی تدبیر و تقسیم کار باید با ثبات همراه شود و جلو هرگونه تخلف و کارشکنی گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به روند پروژه قطار تندرو تهران-قم-اصفهان و خبر تکذیب توقف آن اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در این امر بسیار مصمم است اما درباره نوع و روش اجرا، باید تدبیر و تقسیم کار به صورت با ثبات در این وزارتخانه انجام و پیگیری شود تا مصوبات و تصمیمات گرفته شده در این حوزه دچار نوسان نشود.

وی در ارتباط با حقوق بخش‌ها و شهرهای استان اصفهان در جریان این پروژه بیان کرد: حقوقی برای مردم شهر‌های دولت‌آباد و دستگرد در این‌باره که قطار در 4 کیلومتر از طول مسیر در هنگام گذر از این دو شهر از زیر زمین حرکت کند و نیز احداث پل زیرگذر و ایستگاه برای مردم بخش میمه باید پیش‌بینی شود.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی در قبال این دو موضوع قبلاً متعهد شده است.

وی با بیان اینکه باید جلوی تخلف و کارشکنی در این پروژه گرفته شود، عنوان کرد: به تازگی فهمیده‌ایم که برخی از افراد در خصوص تخصیص بودجه برای این موضوع کارشکنی می‌کنند اما نباید اجازه این تخلف داده شود.

حاجی‌دلیگانی با تأکید بر رعایت حقوق مردم در ادامه این فعالیت تصریح کرد: عمده کار زیر‌سازی این پروژه به جز 30 کیلومتر قطعه آخر آن انجام شده ‌و انتهای آن هم باید با رعایت حقوق مردم پیش برود.

وی در ارتباط با مخالفت‌ها با انجام این پروژه اظهار داشت: با اصل این پروژه کسی مخالفت نکرده ‌اما ما احتمال می‌دهیم که برخی از افراد به نوعی در کمیسیون عمران قصد زیر سئوال بردن این پروژه را داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام نمایندگان استان اصفهان در جریان هستند تا بتوانند توجیهات مناسب را برای رئیس و نمایندگان کمیسیون عمران ارائه دهند.

وی با اشاره به اثرات مثبتی که بهره‌برداری از این قطار برای 3 استان قم، تهران و اصفهان می‌تواند داشته باشد، گفت: این قطار موجب کاهش هزینه سوخت، کاهش اتلاف وقت و همچنین ایمنی بیشتر برای مسافران می‌شود و هزینه کمتری نیز نسبت به سایر وسایل حمل و نقل برای سفر دارد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: برای دو کلان‌شهر تهران و اصفهان که قطب اقتصادی و صنعتی نیز هستند، می‌تواند افزایش ارتباطات بین افراد با مراکز و بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com