کد خبر ۷۷۴۱۷ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۸
معاون اطلاعات ارتش در قم:

تحقق حکومت مستضعفین از وظایف نظام اسلامی است

امیر سرتیپ جعفری نیا گفت:علت مهم تقابل استکبار جهانی و جمهوری اسلامی،نفی هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری در دین و قانون اساسی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، امیر سرتیپ جعفری نیا معاون اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره ۵۳ شهید روستای بیدهند در امامزاده فاضل این روستا دلیل تقابل استکبار جهانی و جمهوری اسلامی را تشریح کرد و گفت:مهم‌ترین دلیل این مسئله آن است که بر نفی هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری در دین و قانون اساسی کشور تصریح شده است.

او به علت حضور ایران در کشور‌هایی مانند عراق، سوریه، یمن و لبنان هم اشاره کرد و گفت:تحقق حکومت مستضعفین در روی زمین از وظایف نظام اسلامی است.

امیر سرتیپ جعفری نیا تصریح کرد: این در حالی است که برخی افراد تازه به دوران رسیده که شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهند با این امر دینی مخالفت می‌کنند.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدا موجب شدند تا آمریکا به اهدافش در منطقه نرسد با این وجود از هر فرصتی به ویژه از طریق فضای مجازی علیه ما تهدید آفرینی می‌کند.

معاون اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در جنگ تحمیلی هم آمریکا و اذنابش به صورت یکپارچه علیه ایران اقدام کردند، اما موفق نشدند.


اوگفت: صدام از ابتدای جنگ ۴۵۰ فروند هواپیمای جنگی داشت در حالی که در پایان جنگ این تعداد به ۹۰۰ فروند رسید که نشان دهنده حمایت همه جانبه استکبار از اوست.

معاون اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ۱۰ پرونده بزرگ بین المللی در شورای امنیت تشکیل شده است گفت: در ۷ مورد از این پرونده‌ها مانند عراق، سوریه، صلح اعراب و اسرائیل و پرونده هسته‌ای نقش ایران به علت اقتدار روز افزون کاملاً برجسته است چرا که آن‌ها بدون در نظر گرفتن جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

امیر سرتیپ جعفری نیا تصریح کرد: وقتی هدف جمهوری اسلامی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است، توطئه‌های آن‌ها هم بیشتر می‌شود و موانع بیشتری برای ما ایجاد می‌کنند.

معاون اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، اقتدار امروز کشور را مرهون جانفشانی آن‌ها دانست و گفت: قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۱ هزار جانباز نگینی درخشان بر جغرافیای ایران اسلامی است.

او همچنین با گرامیداشت ایام محرم، قیام امام خمینی (ره) را برگرفته از قیام امام حسین (ع) دانست و گفت:باید بیش از پیش به فلسفه قیام امام حسین آگاه شویم تا راه پیش‌رو را بهتر بشناسیم.

این یادواره با حضور اهالی شهیدپرور این روستا و جمعی از مسئولان استانی و محلی و همچنین آقای ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شد.

پیکر ۲ شهید گمنام عملیات کربلای پنج نیز امروز میهمان این مراسم معنوی بود.

همچنین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵ شهید روستای تاج خاتون بخش سلفچگان قم برگزار شد.

امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم پیروی از مکتب سرخ عاشورا و الگو گرفتن از ائمه اطهار (ع) در صبر و مقاومت و جهاد را رمز پیروزی ملت ایران در مقابل دسیسه‌های تمام نشدنی دشمنان دانست.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com