کد خبر ۷۷۵۷۱ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۲
در آستانه سال تحصیلی جدید؛

دو طرح جدید سوادآموزی در قم اجرا می شود

معاون سوادآموزی قم گفت:به منظور افزایش با سوادی دو طرح جدید سوادآموزی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم از اجرای دو طرح به منظور افزایش با سوادی در استان قم خبر داد و گفت: طرح خودآموز یکی از این طرح هاست که بر اساس آن فرد بی سواد می‌تواند با دریافت اقلام آموزشی رایگان از جمله کتاب سوادآموزی یک و دو و لوح فشرده آموزشی از نهضت سوادآموزی، به صورت خودآموز در مدت چهار تا پنج ماه سواد خواندن و نوشتن بیاموزد.

او افزود: چنانچه این فرد در آزمون نیز نمره قبولی کسب کند ۷۹۰ هزار تومان جایزه دریافت خواهد کرد.

قاسمی نیا عنوان کرد: علاقه‌مندان باید هرچه سریعتر برای ثبت نام در این طرح به نواحی چهارگانه آموزش و پرورش مراجعه کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش طرح دیگر سوادآموزی را ویژه روستاییان دانست و گفت: در این طرح اگر یک فرد باسواد روستا حتی یک بی سواد را تحت آموزش قرار دهد، پس از قبولی در آزمون، فرد آموزش دهنده یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان پاداش دریافت می‌کند.

قاسمی نیا به طرح دوره انتقال نیز اشاره کرد و گفت: افراد بی سواد اگر در این طرح به مدت ۶۰۰ ساعت شرکت کنند، پس از قبولی در آزمون، فرد سواد آموز مدرک ششم ابتدایی را دریافت می‌کند و به آموزش دهنده نیز ۹۳۰ هزارتومان پاداش به ازای هر نفر اهدا می‌شود.

او با تصریح بر اینکه هنوز ۲۷ هزار نفر از گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در قم بی سواد هستند،بیان کرد: اولویت نهضت سوادآموزی شرکت افراد بی سواد در دوره ۴۰۰ ساعته و اخذ مدرک سوم ابتدایی است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com