کد خبر ۷۷۶۵۱ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵

مواد اولیه چالش اصلی صنعت کفش قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مصطفی کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مشکل اصلی صنعت کفش استان اظهار کرد: گران شدن مواد اولیه مورد نیاز این صنعت مشکل اصلی آن است، افزایش قیمت مواد اولیه تولید پتروشیمی‌های داخل کشور در طول سال‌های اخیر حتی بیشتر از افزایش قیمت دلار در این سال‌ها بود.

وی ادامه داد: افزایش برخی از مواد اولیه توسط پتروشیمی‌های داخلی به قدری زیاد بود که اکنون واردات برخی از این مواد از خارج از کشور توجیه اقتصادی دارد، به همین دلیل گاهی مجبور می‌شویم که تاجران را تشویق به واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت کفش کنیم تا در روند تولید این صنعت مشکلی ایجاد نشود.

نایب رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم افزود: در مواد اولیه که یک پتروشیمی در کشور، آن را به صورت انحصاری تولید می‌کند و قیمتش را به صورت غیرمنطقی بالا می‌برد، واردات می‌تواند موجب تعدیل قیمت ماده اولیه تولید شده توسط آن پتروشیمی شود.

کرمانی با اشاره به وضعیت تولید الکل در کشور خاطرنشان کرد: تولید الکل در پتروشیمی شازند به صورت هفتگی حدود هزار و 300 تن است، در حالی که مصرف الکل در صنعت کفش به دلیل رونق صادرات بین دو هزار تا دو هزار و 200 تن است و در این زمینه کمبود وجود دارد، به همین دلیل باید پتروشیمی شازند یا پتروشیمی‌های دیگر به تولید بیشتر الکل برای نیاز صنعت تشویق شوند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com