کد خبر ۷۷۶۸۶ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۲

«قم کارت» رفت تا 2 ماه دیگر

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با بیان اینکه «قم کارت» تا 2 ماه دیگر صادر می‌شود گفت: سامانه جامع پرداخت‌های الکترونیکی و قم کارت در شهر قم با دو وجه متفاوت کیف الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، کوروش محمد حسینی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان لزوم ارائه خدمات الکترونیک کارآمد و دقیق و سریع به شهروندان اظهار داشت: در تدوین زیرساخت‌های کلان‌شهر مفاهیمی مانند فضای مجازی و کالبد شهر قم موردتوجه قرارگرفته است.

وی از تدوین استانداردهای مدون دقیق در حوزه شهر هوشمند  برای نخستین بار در شهر قم خبر داد و افزود: در کشور چهارچوب و استاندارد مدون و مشخصی وجود نداشته و برای نخستین بار در شهر قم تدوین‌شده است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم هدف از تدوین دستورالعمل‌های شهر هوشمند را ارتقاء خدمات‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی در قالب شهر هوشمند نیازمند اجرای یکپارچه‌سازی در دو حوزه اطلاعات و سامانه‌های نرم‌افزاری هستیم.

وی از اجرای چندین درگاه مشخص در فضای وب و موبایل در شهر قم خبر داد و گفت: پرتال شهرداری نخستین درگاهی است که در حوزه شهر هوشمند به‌روزرسانی شده و علاوه بر اطلاع‌رسانی به شهروندان خدمات الکترونیکی نیز ارائه می‌دهد.

محمد حسینی ادامه داد: دومین درگاه آماده ارائه خدمات میز خدمات الکترونیکی شهرداری قم بوده که با رویکرد یکپارچه‌سازی طراحی و راه‌اندازی شد و یک ماه از آغاز به کار آن گذشته و بیش از 30 خدمت در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه می‌دهد.

وی یکی از اقدامات انجام‌شده در جهت هوشمند سازی شهر را ارائه خدمات الکترونیکی در دفاتر پیش‌خوان اعلام و بیان کرد: در حال حاضر سه دفتر پیش‌خوان به‌صورت پایلوت در منطقه5  ارائه خدمات به مردم کرده و 63 دفتر نیز در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم ادامه داد: طراحی فضای اختصاصی در پرتال شهرداری با نام داشپورت الکترونیکی و همچنین سامانه داده نمای شهر برای ثبت اطلاعات شهر قم ازجمله اقداماتی است که در حوزه شهر هوشمند انجام‌شده است.

وی به تشریح پروژه قم کارت پرداخت و خاطرنشان کرد: سامانه جامع پرداخت‌های الکترونیکی در شهر قم با دو وجه متفاوت کیف الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی آماده بهره‌برداری بوده که می‌تواند در حوزه حمل‌ونقل عمومی  و پرداخت‌های الکترونیکی اتفاقات خوبی را رقم بزند.


در همین زمینه بخوانید: وعده قم کارت به کجا رسید!؟

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com