کد خبر ۷۷۷۰۵ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱
نماینده طلاب و فضلای کرمانی حوزه علمیه قم در گفت‌وگوی با قم نا:

برخورد دفتر تبلیغات با طلبه‌ها، طلبکارانه است/ آقایان از گفتن چه حقایقی هراسان هستند؟

دفتر تبلیغات قرار بود جلوی ترویج افکار التقاطی رابگیرد، اما امروز فردی از موسسین دفتر به نام آقای «جعفری گیلانی» می گوید برای اجرای نظم در مراسمات دفتر، پنجاه نفر را هماهنگ می‌کنم که هرکس که بلند شد حرف بزند، ناگهان پنجاه نفر بگویند: "خفه شو!"

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام «محمد جعفری گیلانی»، نهم شهریور ماه طی اظهاراتی تند و رادیکال در واکنش به اعتراض یک طلبه به احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات گفت: "من خودم ۴۰ سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستم و همچنین موسس این دفتر بوده‌ام. در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در آنها حرفی اضافه بزند، فورا ۵۰ نفر بگویند خفه شو!"

رییس هیأت امنای دفتر تبلیغات در این مصاحبه برای توجیه برخورد با منتقدین می‌گوید: "این افراد چماقداران مدرن هستند و برای چنین کارهایی خلق شده‌اند. وقتی کسی احمد واعظی را که ۵ حکم از مقام معظم رهبری دارد، تحمل نکند دیگر چه کسی را می تواند تحمل کند؟"

در واکنش به این اظهارات «جعفری گیلانی» و حواشی پیرامون آن، حجت الاسلام «محمدحسن مولا» نماینده طلاب و فضلاء کرمان در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگوی با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) اظهار داشت: "خیلی از طلاب از حقیر سوال می‌کنند که آیا کار آن طلبه ای که بلند شد و تقاضا کرد که آقای واعظی صحبت نکند, درست بوده است؟
بنده درپاسخ آنها چنین می گویم: چرا از جهت مقابل نگاه نمی کنید؟ دفتر تبلیغات چه کار کرده است که طلاب حاضر نیستند پای صحبت های رئیس دفتر بنشینند.
یک نفر بلند شد و درخواست داد اما تعداد قابل توجه ای احسنت گفتند. اگرچه عده ای به شیوه ی این درخواست انتقاد داشتند اما همان دسته هم نسبت به عملکرد دفتر اعتراض داشتند.

دفتر تبلیغات قرار بود جلوی تبلیغ و ترویج افکار انحرافی و التقاطی رابگیرد، اما امروز فردی از موسسین دفتر به نام آقای «جعفری گیلانی» می گوید برای اجرای نظم در مراسمات دفتر، پنجاه نفر را هماهنگ می‌کنم که هرکس که بلند شد حرف بزند، ناگهان پنجاه نفر بگویند: "خفه شو!"
آقایان از گفتن چه حقایقی هراسان هستند؟ آیا خود این شیوه، انحراف نیست؟!

بنده به عنوان نماینده طلاب به همراه عده زیادی از همکارانم نامه نوشتیم به ریاست دفتر تبلیغات که در مواقع خطر برای نظام، به سراسر کشور مبلغینی که مطالب بصیرت آفرین بگوید اعزام کنید،بعد ازکلی کارهای اداری و جلسه جهت توضیح این طرح، درآخرگفتند نیازی برای این کار نمی‌بینیم و گروه های تبلیغی که تاکنون داشته‌ایم، این خلا را پر خواهند کرد. آیا براندازان نظام، از گروه‌های انحرافی نیستند که مبلغینی در مقابل آنها تربیت شوند؟

آیا دفتری که خیلی از مسئولینش با طلبه‌ها با حالت طلبکارانه برخورد می‌کنند و با کسی که با طلبه‌ها خوب صحبت می‌کرد را توبیخ کردند، می‌شود با انحراف جنگید؟
دفتری که مرحوم هاشمی را اسوه اخلاق برای طلاب معرفی می کند و برای او همایشی می‌گیرد که برای کسی نگرفته است (!) و در همایش حوزه انقلابی که توسط خودش برپا شده، مهم‌ترین چالش حوزه انقلابی را جوانان قلمداد می‌کند، می‌توان مورد اعتماد طلاب باشد؟

محصولات دفتر به چه میزان اسلام ناب محمدی را ترویج می دهد؟ چرا باید دفتر تبلیغات برای رای آوری آقای حسن روحانی تلاش کند!؟ آیا این اندک موارد کافی نیست که طلاب انقلابی، رغبتی به گوش دادن حرف های آقای واعظی و همکارانشان نداشته باشند؟"


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com