کد خبر ۷۷۷۴۶ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲
پروژه‌ای که قرار بود یک سال به بهره‌برداری برسد!

«تقریبا هیچ» پروژه تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج) قم: دو درصد پیشرفت فیزیکی در 5 ماه!

با گذشت دوسال و نیم از آغاز شروع این پروژه، وعده بهره‌برداری از آن همچنان دستخوش وعده وعیدهای مکرر است و تاکنون بیش از ده بار زمان برای اتمام این پروژه توسط مسئولین تعیین شده است.

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، تقاطع سه سطح‌ ولی‌عصر(عج) قم، پروژه‌ای که به منظور تسهیل تردد در شهر و دسترسی آسان به حرم مطهر و مسجد جمکران، کلنگ آن در اردیبهشت ماه سال 1396 زده شد و به گفته «علیرضا قاری‌قرآن» معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم بنا شد با زمان‌بندی حدود یک‌ساله اجرایی شود.

اما با گذشت دوسال و نیم از آغاز شروع این پروژه، وعده بهره‌برداری از آن همچنان دستخوش وعده وعیدهای مکرر است و تاکنون بیش از ده بار زمان برای اتمام این پروژه توسط مسئولین تعیین شده است.

پس از ناکامی اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح ولیعصر (عج) در مدت زمان مقرر یک ساله، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم، از عملیاتی شدن این پروژه تا پایان سال 97 خبر داد. وعده‌ای که «روح‌الله امراللهی» در دی ماه همان سال در جلسه شورای شهر قم آن را تکرار کرد.

چهاردهم اسفند سال 97 در حاشیه بازدیدمسئولان شهری و استانی قم از پروژه‌های عمرانی شهرداری قم این وعده به سال بعد _یعنی 1398_ موکول شد.
در این بازدید، دکتر سقاییان نژاد، در جمع خبرنگاران با اشاره به هزینه 48 میلیارد تومانی پروژه تقاطع ولی عصر (عج) گفت: "فاز نخست این تقاطع با رسیدن به مراحل نهایی در اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد."
دکتر سرمست نیز در همین خصوص ابراز داشت "فاز نخست پروژه تقاطع ولی عصر(عج) تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل می‌شود، ولی مدیران شهرداری قم برای تکمیل کامل این پروژه تا پایان نیمه نخست سال آینده قول داده‌اند."

«محمدتقی نادعلی» مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز در نهم فروردین ماه سال جاری، پیشرفت فیزیکی تقاطع سه سطحه میدان ولیعصر (عج) را 70 درصد عنوان کرد و بیان داشت: "با توجه به زمان بندی اجرای این طرح دو ساله است و شهریور امسال به اتمام می‌رسد"!

در این بین نکته جالب و حائز اهمیت این است که این رقم 70 درصدی، 5 ماه بعد نیز توسط مدیرعامل سازمان توسعه و عمران جدید شهرداری قم تکرار شد.
«عباس حلوائی‌زاده» یکم مرداد 98 در همین خصوص گفت: " این پروژه در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد."
یعنی با استناد به سخنان دو مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم مندرج می‌توان گفت یا عملا در 5 ماه اتفاق خاصی در خصوص تقاطع ولیعصر (عج) رخ نداده است و یا آمار تاکنون ارائه شده، جز کاغذ بازی چیزی نبوده است.

آخرین اظهاراتی که در مورد وضعیت احداث تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج) متعلق به شهردار قم است. سقائیان نژاد 17 شهریور 98 گفت: "روگذر این پروژه تا آذرماه تکمیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم کل پروژه که به‌صورت چهار سطحه در حال احداث است را در دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم".

شاید برخی دلایل ارائه شده نظیر نوسانات ارزی و به مشکل خوردن بودجه شهرداری برای تاخیر در روند ساخت چنین پروژه‌هایی وارد باشد؛ اما با این وجود چنین خلف وعده‌های مکرری اگر بنیان اعتماد مردم به مسئولین را دچار فروپاشی نکند، تا حدی زیادی دچار تزلل خواهد کرد. از این گذشته مشکلاتی نظیر ترافیک و ایجاد آلودگی‌های صوتی و محیط زیستی و نمای ناخوش یکی از اصلی‌ترین معابر شهر که به زوار مربوط می‌شود؛ این مهم را می‌طلبد که مسئولان قم تدابیر ویژه‌ای را برای پایان هرچه سریع‌تر پروژه تقاطع ولیعصر (عح) کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com