کد خبر ۷۷۷۶۲ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۸

فوتبال قم همچنان در مسیر سقوط

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، هر ساله تیمی که قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم شده نماینده این استان در مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان است، فرصتی که با قهرمانی تیم سرخپوشان در سال 1397 لیگ برتر فوتبال قم امسال نصیب این تیم شده است.

این در حالی است که تقریبا در یک دهه گذشته به دلایل مختلف قهرمانان لیگ برتر فوتبال قم هرگز در لیگ آزادگان حضور نیافته‌اند، در واقع علاقمندان به فوتبال یا شاهد انصراف تیم‌های قمی از حضور در لیگ آزادگان بوده‌اند یا اینکه امتیاز خود را به سایر استان‌ها واگذار کرده و فروخته‌اند.

 

صحبت کردن راجع به دلایل عدم حضور قهرمانان لیگ برتر فوتبال قم در لیگ آزادگان که یکی از بزرگترین ضعف‌ها در فوتبال قم محسوب می‌شود چیزی شبیه آب در هاون کوبیدن است که هیچ حاصلی ندارد اما تا چه زمانی این وضعیت ادامه دارد و فوتبال قم باید زنگ تفریح سایر استان‌ها باشد بر قمی‌ها پوشیده و برای مسوولان قم بی‌اهمیت است.

واقعیت این است که استان قم قدر امتیاز و سرمایه بزرگی همچون صبا را ندانست، حال چگونه می‌خواهد دوباره از صفر شروع کرده و با هزینه‌های سنگینی که ورزش فوتبال دارد و امکانات وسیعی که برای رسیدن به بالاترین سطح این رشته نیاز است، به جایگاهی برسد که قدر آن را ندانست.

 

عدم وحدت و همدلی در فوتبال قم

دیگر واقعیت راجع به فوتبال قم را می‌توان با ضرب‌المثل قدیمی «مورچه چیست که کله‌ پاچه‌اش باشد؟!» بیان کرد، از یک سو لیگ برتر فوتبال قم در سطحی نیست که بخواهد یک تیم قوی و مدعی را به لیگ آزادگان بفرستد و در واقع سطح فوتبال قم با لیگ آزادگان تطابق ندارد، از سوی دیگر هیچ انسجام و دوستی در فوتبال قم وجود ندارد که تمامی فوتبالی‌ها با وحدت و همدلی به دنبال یک هدف مشترک باشند، مهمتر از همه این است که متولی این رشته در قم پیگیر این موضوع نیست و برایش اهمیتی ندارد.

 

نابرابری توان سرخپوشان قم با لیگ آزادگان

باید اراده و تصمیم مجموعه سرخپوشان را ارج نهاد که امسال مردانگی به خرج داده و با وجود آگاهی از تمامی موانع پیش‌رو، سختی و پیچیدگی حضور در لیگ آزادگان را به جان خریدند و نماینده قم در این سطح از رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران شدند اما واقعیت دیگر این است که این تیم هرگز به جایی نخواهد رسید، چون توان و یارای مقابله مدیریتی، مالی و فنی با دیگر تیم‌ها را ندارد و سطح این تیم با دیگر تیم‌های لیگ آزادگان برابر نیست، ضمنا به نظر می‌رسد حضور این تیم در لیگ آزادگان برای کسی اهمیتی ندارد.

 

برگزاری لیگ در 5 گروه 13 تیمی

این فصل لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور در پنج گروه ۱۳ تیمی قرعه‌کشی شده و در پایان مرحله نخست تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم به مرحله دوم می‌روند و طبق این قرعه‌کشی تیم فوتبال سرخپوشان قهرمان سال 97 لیگ برتر فوتبال قم در گروه نخست بازی‌ها حاضر است.

فوتبالیست‌های سرخپوشان قم در این مرحله رقبایی همچون عقاب آشخانه، دریای بابل، شهرداری فریدون‌کنار، صبای قم، راه‌آهن تهران، نفت ایرانیان، مقاومت‌نوین تهران، پیام سرخه سمنان، تربیت‌نوین مشهد، استیل البرز آققلا و دو تیم دیگر را پیش‌رو دارند اما صبا و راه‌آهن به دلیل عدم حضور در این لیگ، از مسابقات کنار گذاشته شده‌اند.

 

سرخپوشان قم زنگ تفریح رقبا

سرخپوشان قم هم اکنون در مکان سیزدهم جدول ۱۳ تیمی مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور است، در حالی که نماینده قم در یک بازی خانگی و یک مسابقه خارج از خانه دو باخت متوالی متحمل شده، ضمن اینکه از دو مسابقه 6 گل دریافت کرده و بدون گل زده و بدون امتیاز قعرنشین گروه خود است.

نتیجه اینکه تیم سرخپوشان با این وضعیت به زودی به زنگ تفریح گروه خود تبدیل می‌شود و شاید ادامه دادن مسابقات برای این تیم منطقی نباشد، ضمنا روی دیگر سکه حمایت است که هیات فوتبال قم شعارش را می‌دهد و اداره کل ورزش و جوانان استان قم به آن عمل می‌کند! اگر با حمایت نتیجه‌ای حاصل نشود باید منتظر تصمیم منطقی بود که احتمالا انصراف سرخپوشان از ادامه بازی‌ها است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com