کد خبر ۷۷۹۰۷ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
ماجرای جالب یک نامه و چند نکته!

نامه‌ای که به جای سازمان مدیریت بحران استان قم، سر از پایگاه خبری قم‌نا درآورد!

روز گذشته، پاکتی با مهر و امضای «سازمان فضایی ایران» به دست ما رسید. نامه‌ای که گیرنده آن باید «سازمان مدیریت بحران استان قم» می‌بود و گویا اداره پست قم نیز متوجه آدرس اشتباه درج شده بر روی پاکت این نامه شده و در ابتدا آن را به استانداری قم فرستاده است اما...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، روز گذشته، پاکتی با مهر و امضای «سازمان فضایی ایران» که تصویر آن در ذیل آمده است به دست ما رسید. نامه‌ای که گیرنده آن باید «سازمان مدیریت بحران استان قم» می‌بود و به اشتباه، آدرس پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) بر روی آن درج شده است.

گویا اداره پست قم نیز متوجه آدرس اشتباه درج شده بر روی پاکت این نامه شده و در ابتدا آن را به استانداری قم فرستاده است که در آنجا نیز متصدی یا مسئول مربوطه که این نامه به دست وی رسیده است؛ آن را به آدرس روی پاکت ارجاع می‌دهد.

دراین باره گفتنی‌‌هایی است :

1_ با جست‌وجوی عبارت «سازمان مدیریت بحران استان قم» در یک موتور جست‌جوگر اینترنتی نشانی پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نیز در مانیتور نمایش داده می‌شود. به نظر می‌رسد ارسال کننده این نامه نیز با جست‌وجوی عبارات «سازمان مدیریت بحران استان قم» به نشانی سایت خبری «قم‌نا» رسیده باشد و از طریق قسمت «ارتباط با ما» این سایت خبری، نامه را به اشتباه به قم نا ارسال کرده است!

2_ سازمان مدیریت بحران استان‌ها ذیل استانداری‌های آن استان تعریف می‌شوند. چرا وقتی که پست‌چی محترم متوجه آدرس اشتباه روی پاکت نامه شده است و آن را به جای ساختمان اداره سازمان مدیریت بحران استان قم، به استانداری قم تحویل داده است؛ خود استانداری از پذیرش آن سر باز زده و نامه را به آدرس دیگری ارجاع داده است!؟ آیا مسئولی که  در استانداری نامه به دست وی رسیده است و امضای آن بر روی پاکت مشخص است؛ از نشانی سازمان مدیریت بحران استان قم مطلع نبوده است!؟

3_ اگرچه درظاهر پلمب این نامه پیش از آن‌که به دست ما برسد باز شده است اما ما از محتوای درون آن مطلع نیستیم. فرض کنید مضمون این نامه حاوی اطلاعاتی مهمی باشد و باید در مدت زمان مقرری به دست گیرنده آن برسد. آیا بی‌مبالاتی که در این بین صورت گرفته، قابل قبول است!؟ سوال دیگری که در این بین مطرح است، چرا ارگانها و ادارات رسمی باید آدرس‌ها را از اینترنت و فضای مجازی جست‌وجوکنند!؟

4_ اگرچه این قصور متوجه حال خود سازمان مدیریت بحران استان قم نمی‌شود ولی این ماجرا خود حاکی از بحران در ارتباطات و نامه‌نگاری و اشتباه کارمندان است. اشتباهاتی که در سطوح بالاتر می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com