کد خبر ۷۷۹۸۸ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸

دوومیدانی قم در حسرت لیگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در شرایطی که قم هیچ‌گاه تیمی در مسابقات لیگ دوومیدانی مردان باشگاه‌های کشور نداشته اما هر ساله تعداد زیادی از چهره‌های شاخص دوومیدانی قم در این لیگ به میدان می‌روند و با درخشش در مواد و رشته‌های مختلف به افتخار آفرینی خود ادامه می‌دهند.

امسال بیست و سومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور برگزار شد، لیگی که در پایان آن تیم آسان پرداخت برای سومین سال متوالی به عنوان قهرمانی رسید و تیم فولاد مبارکه سپاهان به مقام نایب قهرمانی دست یافت، ضمن اینکه مس سونگون در جایگاه سوم به کار خود پایان داد.

در شرایطی که قمی‌ها باز هم حسرت داشتن تیم در این سطح از رقابت‌های باشگاهی کشور را می‌خوردند، تیم‌های آسان پرداخت، فولاد مبارکه سپاهان، مس سونگون، پلیمر خلیج فارس، نفت تهران، مس کرمان، دانشگاه آزاد فارس، دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مقاومت تهران با یکدیگر پیکار کردند.

اما در بخش انفرادی این پیکارها سه تن از بهترین‌های دوومیدانی قم روی سکو رفتند، سکوهایی که علی سلامتیان در 110 متر با مانع، محمدمحسن ربانی در پرش با نیزه و رضا ملک‌پور در رشته 400 متر با مانع برای دوومیدانی قم کسب کردند و بار دیگر نام قم را در بین استان‌های موفق این رشته حفظ کردند.

در رشته 400 متر با مانع آخرین مرحله مسابقات لیگ دوومیدانی مردان ایران در سال 1398، رضا ملک‌پور دونده قمی عضو تیم نفت تهران با زمان 51 ثانیه و 52 صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد، در حالی که مهدی پیرجهان از تیم مس سونگون با یک ثانیه عملکرد بهتر قهرمان شد و  جواد شوریابی از فولاد مبارکه سپاهان در جایگاه سوم به کار خود پایان داد.

در رشته پرش با نیزه دارنده رکورد ایران و تنها پرنده طلایی ایران در مسابقات پرش با نیزه تمامی ادوار دوومیدانی قهرمانی آسیا یعنی محمدمحسن ربانی پرافتخارترین دونده قم به میدان رفت و با ثبت رکورد چهار متر و 40 سانتیمتر در جایگاه سوم ایستاد، در حالی که ربانی عضو تیم پلیمر خلیج‌فارس بود.

در رقابت‌های رشته ۱۱۰ متر با مانع این مرحله از پیکارهای لیگ دوومیدانی مردان باشگاه‌های کشور، علی سلامتیان دوومیدانی‌کار قمی عضو تیم آسان‌پرداخت با ثبت زمان 15 ثانیه و چهار صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد و در رده‌بندی نهایی به همراه تیم خود جشن قهرمانی این رقابت‌ها را برپا کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com