کد خبر ۷۷۹۹۲ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی‌ بر‌ برگزاری هر چه باشکوه‌تر ‌مراسم اربعین حسینی

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بنا بر روایات تنها راه موفقیت اعمال از همین پیاده‌روی اربعین شروع می‌شود، گفت: متولیان امر هر آنچه در توان دارند را برای پیاده‌روی اربعین انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان نیروی هوایی، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های نیروی هوایی اظهار داشت: افرادی که در این نیرو در حال فعالیت هستند جزو نیروهای موفق کشور بوده و در این ارگان افراد و شخصیت‌های بسیار پاکی حضور دارند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در همه نیروهای ارتش و سپاه افراد مؤمن و پاکی داریم که همگی در خدمت اسلام و انقلاب بوده و خدمتگزار مردم هستند.

وی پیاده‌روی اربعین حسینی را یک امتحان و آزمون الهی عنوان کرد و گفت: خداوند انسان‌ها را با قرار دادن در سختی‌ها به امتحان و آزمون الهی می‌کشاند تا افراد پاک و مخلص را از دیگر اشخاص جدا کرده و متمایز کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی به عظمت و شکوه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره و ابراز کرد: در این پیاده‌روی و مراسم عظیم صحنه‌های بی‌نظیری مشاهده می‌شود که حاکی از امتحان و آزمون الهی است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با بیان اینکه بنا بر روایات تنها راه موفقیت اعمال از همین پیاده‌روی اربعین شروع می‌شود، اظهار داشت: متولیان امر هر آنچه در توان دارند را برای پیاده‌روی اربعین انجام دهند.

وی شکوه و عظمت پیاده‌روی اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اینکه برخی انگشت حیرت به دهان می‌برند که چنین جمعیت عظیمی چگونه در یکجا جمع شده است، حاکی از شکوه این حرکت عظیم است چراکه جمع شدن میلیون‌ها نفر با این کیفیت در یکجا، جز عمق ارادت شیعیان جهان با امام حسین(ع) چیز دیگری نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان با تاکید بر اینکه ارتش،  نیروی هوایی و سپاه با افتخار مشغول خدمت در مراسم پیاده‌روی اربعین هستند، خاطرنشان کرد: باید تا آنجا که می‌توان این نیروها را تقویت کرد تا هر چه‌بهتر در خدمت اسلام و مسلمین باشند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com