کد خبر ۷۸۲۱۶ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم:

مسببان تأخیر در پروژه شهیدان برقعی قم باید پاسخگوی خسارت به چند نسل باشند

حسن مالکی‌نژاد با اشاره به تأخیر چند دهه‌ای در اجرای پروژه شهیدان برقعی اظهار داشت: این‌گونه طرح‌ها وقتی درست اجرا نمی‌شود سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی برای خانواده‌های منطقه می‌شود که منطقه به لحاظ امنیتی و فرهنگی دچار مشکل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسن مالکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تأخیر چند دهه‌ای در اجرای پروژه شهیدان برقعی اظهار داشت: این‌گونه طرح‌ها وقتی درست اجرا نمی‌شود سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی برای خانواده‌های منطقه می‌شود که منطقه به لحاظ امنیتی و فرهنگی دچار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی یک خانه خراب شود، این خرابه آسیب‌های زیادی داشته و منجر می‌شود که اطراف این خرابه هم ناامن شود و کسانی که بومی این محل بوده به دلیل اینکه رسیدگی به‌این موضوع نمی‌شود مجبور به ترک منطقه و محله بوده و بافت از افراد بومی خالی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به یک‌طرفه شدن خیابان چهارمردان و آذر، ضرر اقتصادی بسیار زیادی به‌کسبه این خیابان‌ها وارد شده است گفت: به‌دلیل عدم ارائه خدمات عمرانی متناسب با نیاز منطقه یک و نسبت به دیگر مناطق شهر، باید گفت ما 40 سال به این منطقه ظلم کردیم و خدمت نکردیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید برای اتمام این طرح ضرب‌الاجل تعیین کند، افزود: میراث فرهنگی باید تکلیف خود را با مردم مشخص کند و اگر لازم باشد باید بودجه استانی هم گذاشته شود و مسئولان برای پایان دادن به پروژه‌ای که چند دهه به طول انجامیده،‌ سر از پا نشناسند.

مالکی‌نژاد خاطرنشان کرد: بعضی از خسارت‌هایی که به‌مردم زده می‌شود غیرقابل‌جبران است، در این منطقه چند دهه پیش باید امکانات ایجاد می‌شد تا مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند و به‌صورت زیرساختی با احداث بوستان و مراکز آموزشی و امکانات فرهنگی و شغلی، دارای شرایط لازم برای رشد باشند نه اینکه محله‌های اصیل و تاریخی شهر تبدیل به منطقه محروم شود.

وی با طرح این سؤال که آیا با همه خسارت‌هایی که از عدم اجرای این طرح به مردم وارد شده، هنوز وقت آن نرسیده که برای این پروژه کاری انجام شود، اضافه کرد: عدم اتمام پروژه شهیدان برقعی یعنی عدم وجود امکانات، که سبب عدم رشد اهالی این منطقه شده و این استعداد سوزی،‌ خسارت عدم اجرای چنین طرح‌هایی است که همه مسئولان و مجریان باید برای واردکردن خسارت به چند نسل از مردم شهر،‌ پاسخ دهند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com