کد خبر ۷۸۴۱۵ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸
دسته‌گل جدید دفتر تبلیغات؛

امام موسی صدر با طعم دولت در دفتر تبلیغات!

اخیرا ویژه‌نامه‌ای با عنوان «بازنمایی آثار امام موسی صدر» توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه پخش شده است که بیشتر به جای آن‌که معرفی شخصیت و آثار امام موسی صدر باشد؛ رپرتاژی برای برخی شخصیت‌های دولتی بوده...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، اخیراَ همزمان با رونمایی از پایگاه تخصصی «بازنمایی آثار امام موسی صدر» که با متولی‌گری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد؛ ویژه نامه‌ای نیز با همین عنوان، در بین شرکت کنندگان توزیع شد که بیش از آن‌که معرفی «امام موسی صدر»ش به چشم آید؛ رپرتاژآگهی برای افراد و مقامات دولتی‌ خودنمایی می‌کرد.
ویژه نامه‌ای که در آن به جای این‌که مواضع علما و مراجع و شخصیت‌های حوزوی در خصوص امام موسی صدر انعکاس یابد؛ مطالب و تصاویری از علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... خودنمایی می‌کرد.

از نکات دیگر در خصوص این ویژه نامه، طراحی نامناسب که منجر به اسراف کاغذ، وجود غلط‌‌های املایی، عدم توجه به اصول خبرنویسی و در نهایت، اشتباه بیان کردن اسم این دفتر توسط مدیر پروژه مذکور در گفت‌وگویی که در این ویژه نامه درج شده است؛ که نشان می دهد حتی افراد این مجموعه و تهیه‌کنندگان ویژه نامه، نام «دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم» را هم به درستی بلد نیستند، چه برسد به شناخت عملکرد آن!

البته دور از انصاف است اگر نگوییم که همین دفتر تبلیغات در گذشته ویژه نامه‌هایی را در همایش نظریه علم اسلامی، همایش امام علی(ع)، همایش حوزه انقلابی و... منتشر کرده که از حیث محتوا و طراحی، می‌توان گفت که آثار مثبت آن کم از برگزاری اصل همایش نبود و بسیاری از محققان و حتی رسانه‌ها از اطلاعات و اخبار آن استفاده کردند؛ اما این گونه رفتارهای رپرتاژگونه برخی مسئولان دفتر تبلیغات برای دولت، این شائبه را در ادهان تقویت می‌کند که این مجموعه نوعی سرسپردگی به شخصیت‌های دولتی دارد و می‌تواند منتج به بدبینی طلاب و حوزویان به بدنه حوزه شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com