کد خبر ۷۸۵۴۰ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۵

اعزام ناوگان اتوبوسرانی قم برای خدمت به زائران اربعین در مرز مهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس ذاکریان در حاشیه اعزام اتوبوس‌های شهر قم به مرز مهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، امروز سازمان اتوبوسرانی شهرداری شهر مقدس قم، 82 دستگاه اتوبوس را به مرز مهران اعزام می‌کند، اظهار داشت: قرار است این اتوبوس‌ها بین پایانه شهر مهران و نقطه صفر مرزی، زوار را جابه‌جا کنند.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های شهرداری قم تا سی‌ام مهرماه در مهران حضور خواهند داشت و البته همراه این کاروان یک دستگاه اتوبوس تعمیرگاه سیار و دو خودرو بازرسی نیز اعزام می‌شوند تا بتوانند در آنجا هماهنگی لازم را انجام دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به درخواست‌های متعدد نقل‌وانتقال زائران با اتوبوس‌های شهری عنوان کرد: وزارت کشور این کار را ممنوع اعلام کرده و با توجه به این بخشنامه نمی‌توانیم اقدامی را در این زمینه انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه سال گذشته ما 40 دستگاه اتوبوس را اعزام کردیم که امسال هشتاد و دو دستگاه شده است اظهار داشت: بیش از دو برابر ظرفیت سال گذشته خدمات و امکانات برای اربعین امسال فراهم‌شده و تلاش می‌کنیم اگر امکان باشد، بیش از این تعداد اتوبوس را اعزام کنیم.

امیر یزدی با بیان اینکه تعداد سفرها و حضور زائرین در راهپیمایی اربعین امسال بیشتر شده است تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی انجام شده، درصورتی‌که بعد از مراسم اربعین، اتوبوس‌های بین‌شهری نتوانند تمامی مسافران را جابه‌جا کنند، این امکان وجود داشته که از اتوبوس‌های ‌شهری با هماهنگی وزارت کشور استفاده شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com