کد خبر ۷۸۵۶۵ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۸

آیت‌الله سبحانی: رسانه‌ها و مدارس نسبت به کاهش مصرف دخانیات اقدام کنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به عوارض استعمال دخانیات گفت: استفاده از دخانیات نتیجه مسامحه و کوتاهی است، بنابراین باید با بهره‌گیری از روش‌های مختلف در رسانه‌ها و مدارس و دانشگاه نسبت به کاهش استعمال آن اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد،با اشاره به اهمیت تقوا و عفاف اظهار داشت: این دو موضوع لازمه کار پزشکی است و باید پزشکانی با این ویژگی در قم به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم تصریح کرد: از قم انتظار می‌رود که درزمینهٔ عدم مصرف مواد مخدر و مواد دخانی وضعیت بهتری داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شهر قم درزمینهٔ توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی هیچ امکاناتی نداشت اما امروز شاهد توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی در این شهر هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به عوارض استعمال دخانیات تصریح کرد: استفاده از دخانیات نتیجه مسامحه و کوتاهی است بنابراین باید با بهره‌گیری از روش‌های مختلف در رسانه‌ها و مدارس و دانشگاه نسبت به کاهش استعمال آن اقدام کرد.

آیت‌الله سبحانی همچنین ساخت بیمارستان  بزرگ در قم را موردتوجه قرارداد و بر تسریع در ساخت آن‌ها تأکید کرد.

در پایان این دیدار دکتر قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم هم از انتخاب شهرهای قم و مشهد از سوی سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان شهر بدون دخانیات خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم از استعمال دخانیات در اماکن عمومی جلوگیری شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com