کد خبر ۷۸۶۱۷ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
آیت الله حسینی بوشهری:

اتفاقات عراق برای تضعیف راهپیمایی اربعین بود/تیر دشمن در فتنه‌انگیزی عراق به سنگ خورد

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه حقیقتا اربعین، خاستگاه امت اسلامی است، گفت: امروز باید کاری کنیم نه فقط مسلمانان که دنیای بشریت با منطق گویای حسین بن علی علیه‌السلام آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: اگر مردم هوشیار باشند کارگزاران در آن جامعه به حقوق مردم تعرض و تعدی نمی‌کنند، زمانی به حقوق مردم تعرض می‌شود که مسئولین تصور کنند برمُردگان حکومت می‌کنند.

او با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) افزود: آنچه خداوند برای شما واجب کرده جزء مطالبات خود قرار دهید و در همان چارچوب مطالبه‌گری حرکت کنید، چنین جامعه‌ای دچار مشکل نمی‌شود.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: امام سجاد (ع) فرمودند تقواپیشه کنید و این نکته را همه بدانید که همه به‌سوی خدا برمی‌گردید و کسی در این دنیا ماندگار نیست و هر عملی در این دنیا انجام دهید فردای قیامت در مقابل شما است.

آیت الله حسینی بوشهری بابیان اینکه اربعین خاستگاه امت اسلامی است، عنوان کرد:در آستانه اربعین حسینی راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر قرار داریم، امروز راهپیمایی اربعین نماد عصبانیت دشمن و وحدت امت اسلامی است، اربعین حول یک محور است و آن محور حسین بن علی (ع) است و باید کاری کنیم که دنیا و نه‌ تنها جامعه شیعه و اسلام با منطق گویای اباعبدالله (ع) آشنا شوند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهداف دشمن از فتنه در عراق ادامه داد:دشمن دو هدف اساسی را دنبال می‌کرد که اربعین حسینی را تحت‌الشعاع قرار داده و تعداد زائران کم شود، ولی علی‌رغم میل آن‌ها حضور زائران بسیار عظیم است.

او گفت: روز‌های اول درگیری‌های عراق مردمی که مشکلات اقتصادی داشتند به خیابان آمدند، ولی دشمن قصد موج‌سواری داشت و سفارت آمریکا و انگلیس اطلاعیه دادند و تیراندازی انجام شد، ولی تیر دشمن به سنگ خورد و مثل همیشه به موفقیت نرسید.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند بین ملت و دولت ایران و عراق جدایی بیندازید، ولی به موفقیت نرسید، تصریح کرد: نخست‌وزیر عراق ارتباط قوی با ایران دارد و با آمریکا درزمینهٔ تحریم ایران مخالفت کرد، همچنین در زمینهٔ بازگشایی گذرگاه ابو‌کمال همکاری انجام داد، چون این محور بین ۴ کشور راه ارتباطی برقرار می‌کند و یکی دیگر از اقدامات نخست‌وزیر عراق تسویه دولت و ارتش عراق بود و این کار‌ها سبب شد آمریکا دست به انتقام بزند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با همه مشکلات و کار‌هایی که دارند دو روز را به نخبگان کشور اختصاص دادند و از نمایشگاه نخبگان بازدید کردند، زنجیره علم و فناوری و تجاری‌سازی و تولید ثروت ازجمله موضوعاتی است که مسئولان باید به نخبگان کمک کنند و گاهی مسئولان با نخبگان با مهری برخورد می‌کنند.

او افزود: در زمینهٔ نانو رتبه چهارم را داریم و باید قدر دانشمندان و اراده استوار رهبری را بدانیم و اگر مدیریت و هوشیاری مقام معظم رهبری نبود ما محتاج بیرون بودیم، ولی مقام معظم رهبری به کشورمان شخصیت دادند.

امام جمعه قم با اشاره به حوادث یمن تصریح کرد: دشمنان ناجوانمردانه به مردم مظلوم یمن حمله کردند و تا امروز ۹۰ هزار نفر شهید شدند، ۲۳ میلیون نفر نیازمند کمک فوری هستند و رژیم آل سعود مدارس و مساجد و بیمارستان‌ها را آواره کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: چرا گفته نمی‌شود چه کسی آغازگر حمله به یمن بود و یک حرکت عکس‌العملی را بزرگ جلوه می‌دهید، آیا پیروزی نزدیک نیست؟ معتقدم پیروزی بسیار نزدیک است و دشمن باید دست از بحران سازی بردارد و عزت ملت یمن را محترم بشمارد تا منطقه روی آرامش ببیند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com