کد خبر ۷۸۶۵۷ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
فرماندار قم عنوان کرد؛

پلمب ۲۰ واحد پرخطر عرضه گاز LPG در قم/مراکز عرضه گاز آل پی جی، باید استاندارد شوند

حیدری گفت: ۸۰ واحد عرضه در شهر شناسایی شده که ۲۰ واحد پلمب شده و در فاز دوم ۲۰ واحد دیگر از پرخطر‌ها پلمب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی حیدری فرماندار قم با اشاره به اینکه مراکز عرضه گاز آل پی جی، باید استاندارد شوند،گفت: نوع خدمات این واحد‌ها باید مطابق ضوابط شرکت نفت شود و حوادثی از قبیل آنچه که اخیراً با انفجار یک واحد و پرتاب ۲۰۰ متری سیلندر‌ها و اجسام داخل این واحد رخ داد، تنها لطف خدا شامل حالمان شد و از وقوع یک فاجعه جلوگیری به عمل آمد.

حیدری با تصریح بر اینکه ارائه، حمل و شارژ سیلندر گاز مایع غیرقانونی است و آرام‌آرام شاهد حذف این‌ها خواهیم بود، افزود: ۸۰ واحد عرضه در شهر شناسایی شده که ۲۰ واحد پلمب شده و در فاز دوم ۲۰ واحد دیگر از پرخطر‌ها پلمب می‌شود. اما در شهر قم که ۹۵ درصد گازکشی شده، اصلاً این تعداد واحد عرضه سیلندر گاز مایع نیاز نیست.

فرماندار قم با بیان اینکه وقتی ۹۵ درصد استان قم گازکشی شده، نباید دیگر به قم سیلندر ۵۰ کیلویی و ۱۱ کیلویی گاز مایع فرستاده شود، تأکید کرد: قرار شد شرکت نفت در این موضوع تجدیدنظر کرده و از مبدأ این‌ها را جمع‌آوری کند.

حیدری در ادامه با اشاره به بحث پسماند‌ها و شغلی که در شهر به‌صورت غیرقانونی متداول شده، عنوان کرد: دوره‌گرد‌ها و زباله دزدها، هم باعث ضرر مالی و جانی به شهروندان شده و هم چهره شهر را مخدوش می‌کنند.

فرماندار قم با بیان اینکه قرار شد به این‌ها اخطار داده شود، ادامه داد: اگر کمکی برای تغییر موقعیتشان می‌خواهند، حاضریم کمک کنیم، اما بعد از اخطار و عدم‌تغییر، آن‌ها را جمع‌آوری و پلمپ خواهیم کرد.

حیدری با تأکید بر اینکه این‌ها را در برنامه قرار دادیم و شهر باید این زوائد را از دامن خود پاک کند، خاطرنشان کرد: روند زندگی از سنتی به پیشرفته تبدیل شده و اتفاقات زیبایی در حوزه‌های مختلف افتاده که بسیاری از مشاغل و صنوف هم باید تغییر ماهیت دهند و با روش‌های قبلی دیگر نمی‌توان در شهر‌ها فعالیت کرد.

فرماندار قم نسبت به وعده انتقال آهن‌فروشان از سطح شهر قم به شهرک صنوف، گفت: این صنف از افراد محترم و کاملاً مورد نیاز جامعه هستند. اما موقعیت استقرارشان داخل شهر، هم ضرر جانی و هم ضرر مالی داشت. برنامه‌ریزی برای انتقال آن‌ها به شهرک صنوف شد که خوشبختانه ۹۰ درصدشان به خارج از شهر منتقل شده‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه در فاز دوم، درب و پنجره ساز‌ها باید بروند، عنوان کرد: در این زمینه با کار‌های پلیسی چندان موافق نیستم. ولو اینکه کارهایشان در طول زمان جنبه غیرقانونی پیدا کرده، اما این افراد سال‌هاست درآمدشان را از این طریق کسب کرده‌اند و الآن به مشاغل مزاحم تبدیل شده‌اند.

فرماندار قم یادآور شد: همین مزاحم‌ها در دهه‌های گذشته زندگی مردم را تأمین و نیاز‌ها را برطرف کرده‌اند. حالا اگر رویکرد‌ها عوض‌شده و نوع خدمات تغییر کرده، ما این‌ها را نباید زیاد اذیت کنیم و باید کمک کنیم تا سروسامان بگیرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com