کد خبر ۷۸۷۱۳ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۸

چتر امنیتی اطلاعاتی زائرین از قم تا مرز گسترش دارد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم از گسترش چتر امنیتی اطلاعاتی زائرین اربعین از ورود به قم تا خروج از استان و هماهنگی با مقامات هم‌طراز در استان‌های مرزی ایلام و خوزستان جهت تأمین امنیت زائرین قمی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین اقدامات نسبت به تأمین امنیت زائرین و استان قم در مراسم اربعین اظهار داشت: مباحث مربوط به امنیت اربعین با برنامه‌ریزی برای نیروهای انتظامی، ترافیکی و نیروهای امنیتی، اطلاعاتی علاوه بر ورود و خروج در استان، به اماکن اسکان زائران نیز گسترش پیداکرده و تمام نقاط استان به‌ویژه شهر قم زیر چتر امنیتی است.

وی تصریح کرد: کنترل مسیرهای عبوری علاوه بر مباحث امنیتی و انتظامی در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار دارد و در یک اقدام ویژه، افراد و نقاطی که دارای سابقه در تخلفات هستند،‌ تحت اشراف امنیتی اطلاعاتی قرار گرفتند تا از هرگونه تحرک افراد فرصت‌طلب،‌ جلوگیری شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم تخلفی در شهر صورت بگیرد، تصریح کرد: مباحث مربوط به زائرینی که وارد استان می‌شوند و جرائمی که متصور هست را بررسی و پیش‌بینی کردیم تا جایی که برای موضوعات تروریسم بیوتروریسم نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون فضای قم، فضای خوبی بوده و مشکلی تا این لحظه نداشتیم و در آینده نیز امنیت مراسم روز اربعین طبق سنوات گذشته تدبیر و اتخاذشده است که بخشی از کاربر عهده فرمانداری است و برای برگزاری مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران با عنوان جاماندگان اربعین نیز اقدامات امنیتی انتظامی خاصی به اجرا درخواهد آمد.

امیری در مورد تأمین امنیت زائران استان در مسیر قم تا مرزهای کشور نیز خبر داد: مذاکراتی با مقامات هم‌طراز خودمان در استان‌های ایلام و خوزستان برای خروج و امنیت زائران قمی از کشور و شرکت در راهپیمایی عظیم مردم عراق داشتیم که روزانه تبادل اخبار صورت می‌گیرد و وضعیت را رصد می‌کنیم.

وی با تصریح بر اینکه چشمان تیزبین عوامل امنیتی ما مسائل را مدنظر دارند و مشکل خاصی از این بابت نداریم،‌ خاطرنشان کرد: در مورد برخورد با دفاتر ثبت‌نام غیرمجاز زائرین بنا شد دستگاه‌های نظارتی بعد از اربعین به این مسئله ورود کنند و با دفاتر غیرمجاز برخورد قاطع صورت بگیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com