کد خبر ۷۸۷۵۸ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴
گزارش قم نا از موکبهای قمی در مسیر کربلا

خدمت رسانی 121 موکب از استان قم به زائران زیارت اربعین حسینی + گزارش تصویری

به گفته معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، در مراسم اربعین حسینی 121 موکب از استان قم حضور داشتند که این موکب‌ها در مرز مهران و 7 منطقه از کشور عراق مستقر بوده‌اند. همچنین شهرداری قم در خدمت‌رسانی یه این موکب‌ها و نظافت مسیر نقش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، با فرا رسیدن اربعین حسینی، سیل زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از گوشه گوشه ی دنیا به سمت بارگاه ملکوتی آن امام سر از تن جدا، روانه می گردند.

در این میان دوستداران و ارادتمندان سالار شهیدان با برپایی موکب ها و خدمت به زوار امام حسین (علیه السلام) در طول مسیر حرکت زائران، جلوه های زیبایی را از عشق و دلدادگی به ساحت سیدالشهدا (علیه السلام) می آفریند، که ان شاء الله این عشق و دلدادگی مشمول عنایت خدا و اهل بیت خواهد بود.
امام صادق (علیه السلام) از خدا برای زوار جد شهیدشان، طلب عفو می کند؛ برای آنها که به خاطر پذیرفتن فرمان اهل بیت و نیز خشمگین نمودن دشمنان ایشان، از مال خود انفاق کرده و بدن های خود را در این مسیر (مسیر زیارت امام) به زحمت می اندازند.

در همین راستای خدمت‌ رسانی به زائرین مراسم اربعین حسینی، 121 موکب از استان قم حضور داشتند که به گفته معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، این موکب‌ها در مرز مهران و 7 منطقه از کشور عراق مستقر بوده‌اند.

شهردار قم هم‌چنین در اظهاراتی پیش از مراسم اربعین از خدمات حمل‌ونقل و نظافت شهرداری قم به موکب‌های قمی و حضور بیش از یک‌هزار و 500 تن از نیروهای شهرداری قم در مسیر زائرین اربعین حسینی خبر داده بود.

تصاویر زیر، گوشه‌ای از خدمت رسانی اهالی قم به زائرین شهدای کربلا در مسیر زیارت اربعین حسینی است که توسط خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) ثبت شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com