کد خبر ۷۸۷۶۲ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹

برگزاری دوره آموزشی آتش نشانی در شهرک صنعتی شکوهیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، جعفرمنصوری اظهار کرد: در راستای حفظ آمادگی و افزایش سطح تخصصی و هوشیاری نیروهای فعال در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شکوهیه دوره‌های آموزشی اطفاء حریق و امدادو نجات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی توسط عوامل آتش نشانی شهرک صنعتی شکوهیه و بر اساس شناسایایی واحدهای پر خطر و یا متقاضی مورد اجرا قرار می‌گیرد گفت: یکی از موضوعاتی که همواره توسط متخصصان و کارشناسان حوزه ایمنی و آتش نشانی مورد تاکید قرار می‌دهند پیشگیری و آماده بودن نیروهای آموزش دیده در خود واحد صنعتی است که در زمان کوتاه طلایی بعد از وقوع حادثه نقشی کلیدی برعهده دارند.

وی اضافه کرد: هر واحد صنعتی باید برای خود گروه امدادی و عوامل همیار آتش نشان ایجاد کند و در شرایط عادی بین عوامل آتش نشانی شهرک و همیاران واحدها تعامل و آموزش‌های ضروری انجام شود تا در صورت وقوع حادثه بتوان کارایی‌ها را افزایش داد.

مدیرHsee شرکت شهرک‌های صنعتی قم ارائه آموزش‌های اطفاء حریق با استفاده از خاموش کننده‌های دستی و ارابه‌ای و کمک‌های اولیه را از مهمترین موضوعات این دوره‌های آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های آموزشی لازم است واحدهای صنعتی، براساس دستورالعمل‌های ساخت وساز که در اختیار دارند نسبت به ارتقاء سطح ایمنی ساختمان‌های خود اقدام کرده و ضوابط ایمنی ابلاغ شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی را رعایت کنند.

وی در پایان از واحد‌های صنعتی خواست با همکاری و مساعدت با مدیریت Hse شرکت شهرک‌ها و کارشناسان فنی در احداث و ایمن سازی واحد خود از بروز هر گونه حادثه تلخ در آینده جلوگیری کنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com