کد خبر ۷۸۷۶۸ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵
رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی قم عنوان کرد؛

صادرات کفش قم در۶ ماه نخست امسال ۲۰ درصد کاهش یافت

فراهانی گفت:در ۶ ماه نخست امسال با ۲۰ درصد کاهش صادرات روبرو شدیم که انتظار می رود تا پایان سال جبران شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، فراهانی رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی قم صبح امروز در آستانه روز ملی صادرات، با اشاره به اینکه هرساله یکصد میلیون دلار کفش و صندل از قم صادر می شود گفت: در ۶ ماه نخست امسال با ۲۰ درصد کاهش صادرات روبرو شدیم که انتظار می رود تا پایان سال جبران شود.

فراهانی مهمترین علل این امر را برشمرد و افزود: افزایش قیمت هر کیلو روغن dop از ده هزار تومان به ۳۰ هزار تومان و کاهش عمدی عرضه آن توسط تنها تولید کننده این محصول در پتروشیمی شازند اراک، همچنین فروش ریالی کفش قم و اجبار صادرکنندگان به بازگشت ارزی آن به بانک مرکزی علت این کاهش است.

 رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی قم با اشاره به کلنگ زنی شهرک ۹۶ هکتاری کفش در قم در شش ماه گذشته گفت: با اینکه راه اندازی این شهرک می تواند نقش موثری در افزایش صادرات داشته باشد، اما هیچگونه زمینی تا کنون تحویل تولید کنندگان نشده است.

فراهانی از فعالیت ۲۵۰ واحد تولید کفش و صندل در قم سخن گفت و افزود: روزانه بیش از یک میلیون جفت کفش و صندل در قم تولید می شود از این رو قابلیت افزایش صادرات تا ۵۰۰ میلیون دلار در سال وجود دارد.

 رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی قم کشور‌های مقصد صادرات کفش قم را افغانستان، عراق، آسیای میانه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس اعلام کرد و گفت: انتظار داریم با برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی کفش قم در بهمن ماه بتوانیم صادرات قم را افزایش دهیم.

در صنعت کفش قم ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کارند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com