کد خبر ۷۸۷۷۱ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵

اعمال تخفیفات 10 تا 25 درصدی عوارض ساختمانی تا 22 بهمن در قم

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر قم از اعمال 10 تا 25 درصد تخفیف عوارض ساختمانی همزمان با سالگرد ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم تا روز 22 بهمن و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دو مقطع خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مجید اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تصویب اعمال تخفیف عوارض ساختمانی در شهر قم اظهار داشت: همزمان با سالگرد ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم که روز قم نام‌گذاری شده است، تخفیف عوارض ساختمانی به این مناسبت آ‌غاز می‌شود.

وی با بیان اینکه روند ارائه تخفیف شهرداری تا روز 22 بهمن و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دو مقطع از 30 آبان تا 19 دی و از 19 دی تا 22 بهمن اعمال می‌شود افزود: در مقطع نخست 25 درصد تخفیف به‌شرط پرداخت نقدی به‌صورت یکجا اعمال می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر قم ادامه داد: روش دیگری در مقطع نخست پیش‌بینی شده است که اگر 30 درصد پرداخت عوارض ساختمان به‌صورت نقد و مابقی در 8 قسط پرداخت شود، 15 درصد تخفیف داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مقطع دوم نیز 5 درصد از هر دو روشی که در مقطع اول پیش‌بینی شده است، کم خواهد شد، تصریح کرد: در این مقطع نیز تخفیف نقدی 20 درصد و تخفیف اقساط که 30 درصد نقد و مابقی در 8 قسط پرداخت شود نیز 10 درصد اعمال می‌شود.

به گفته اخوان در جرائم کمیسیون ماده 100 فقط شهرداری زمینه تقسیط را برای احکام صادر شده فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌شرط اعمال تخفیف‌های شهرداری در عوارض ساختمانی، ثبت در سامانه «قم‌یار» است که مقدمه تشویق مردم به استفاده از خدمات غیرحضوری باشد و در این راستا قید شده که مؤدیان جهت بهره‌مندی از مساعدت‌ها باید ابتدا در سامانه ثبت کنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com