کد خبر ۷۸۷۸۲ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶

بلاتکلیفی بیمارستان‌های هزار تختخوابی و امیر المؤمنین قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  با توجه به جمعیت و سفر زائران فراوان به قم وجود بیمارستان‌های مجهز از جمله ضروریات این شهر محسوب می‌شود. بیمارستان۲۲۰ تختخوابی امیرالمومنین (ع) از جمله بیمارستان‌های در حال احداث قم در محوطه بیمارستان شهید بهشتی است که  وعده بهره‌برداری از این بیمارستان سال گذشته داده شده بود ولی هنوز خبری از این امر نیست.

این بیمارستان پد هلی کوپتر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش‌های زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی از جمله تصویربرداری، سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه را در برمی‌گیرد.

بیمارستان هزار تختخوابی با مساحتی در حدود 200 هزار مترمربع در سال 94 کلنگ زنی شد. بخش‌های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری‌های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، مراقبت‌های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌های پس از جراحی، پزشکی هسته‌ای و پرتودرمانی در این بیمارستان تعبیه شده است.

مشکلات و موانعی بر سر راه تکمیل و بهره‌برداری از این دو بیمارستان قرار دارد.

حسن خلیلیان، رئیس مجمع خادمان درمان و سلامت قم با بیان اینکه برخی دولتمردان فراموش کردند یا به آن توجه ندارند که جمعی برای خدمت به نظام سلامت کشورکار می‌کنند گفت: دولت تلاش می‌کند پروژه‌های نیمه کاره را به مردم واگذار کند و از طریق مردم این کارها انجام شود ولی اگر کسی پروژه خدماتی و درمانی را رایگان اجرا کرد و در خدمت دولت گذاشت آیا نباید از او تشکر کنند.

وی از بیمارستان امیر المؤمنین به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خوانساری به عنوان خیر بانی  این امر شد و قبول کردند بیمارستان 110 تختخوابی با 11  هزار متر مربع بنا ساخته شود که در نهایت به 22 هزار متر مربع بنا با 235 تخت افزایش پیدا کردو وی تا کنون 70 میلیارد تومان  هزینه کرده است. اکنون 10 درصد کار بیمارستان مانده که از تعهدات وزارت بهداشت است.

رئیس مجمع خادمان درمان و سلامت قم تصریح کرد: گزارشی به آقای نمکی، وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد و از بیمارستان بازدید کرد و بیان داشت ظرف یک یا دو هفته مشکل برطرف می‌شود ولی اکنون 6 ماه است که منتظر هستیم و از دفتر آقای لاریجانی با او تماس گرفتند تا زمان ملاقاتی با فرد خیر تعیین شود ولی تا این ساعت نتیجه‌ای مشاهده نشده است.

خلیلیان خاطرنشان کرد: اکنون  به مدت دو سال و نیم بیمارستان امیر المؤمنین  خاک می‌خورد در حالی که اگر این بیمارستان راه‌اندازی شود بسیاری از مشکلات درمانی مردم حل می‌شود.

وی ضمن گله‌مندی از عدم راه اندازی این مرکز درمانی عنوان کرد: این بیمارستان رایگان در اختیار دولت قرار گرفته و مدیریت آن با دولت است ولی چرا وزیر در این زمینه قصور کرده و با وجود تماس با دفتر وی، هنوز خبری نشده است.

رئیس مجمع خادمان درمان و سلامت قم با اشاره به مشکلات بیمارستان هزار تختخوابی گفت: پیگیری‌ها انجام شد و جلسات متعدد برگزار کردیم. در زمینه واگذاری زمین و عوارض شهرداری، مشکلاتی وجود داشت. ساختمان با عظمت 9 طبقه این بیمارستان تمام شده و اکنون در مرحله نماکاری است.

وی خاطرنشان می‌کند: سه نماینده مجلس پیگیری کردند که به چه دلیل به تعهدات عمل نمی‌شود و به آقای جهانگیری نیز پیغام داده شده است.

خلیلیان معتقد است با کسی که می‌خواهد خدماتی را به طور رایگان انجام دهد نباید اینگونه برخورد شود بلکه باید از او تشکر کنند.

 وی با اشاره به موانع و مشکلات موجود در این بخش گفت: از استاندار می خواهیم این موضوع را به طور جدی منعکس کرده و یا به ما اعلام شود که توان نداریم و 10 درصد باقیمانده را هم خودتان بسازید.

بر اساس این گزارش لازم است موانع و مشکلات این بخش برطرف شود تا اگر کسی می‌خواهد آن هم در حوزه مهمی مثل درمان خدمت کند ترس و واهمه نداشته باشد و راه برای سرمایه‌گذاری گشوده و مسیر برای بهره‌برداری پروژه‌ها تسهیل شود و بلاتکلیفی در بخش پروژه‌های درمان، سلامت استان و خدمات برطرف شود تا مردم بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com