کد خبر ۷۹۳۸۹ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹

25 مسجد قم مجهز به وسایل ورزشی می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسن مالکی نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه به قم به عنوان روز قم اظهار کرد: روز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم انتخاب شده است و در این روز دنبال معرفی ابعاد و ظرفیت های مختلف این شهر در بخش‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و گردشگری هستیم.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌های روز قم در سطح استانی است و این مساله مصوب شورای فرهنگ عمومی استان است، سال آینده این برنامه‌ها را در بعد ملی برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: این کمیسیون تصویب طرحی را پیگیری کرد تا پول پروانه ساخت از خیرین مدرسه ساز مطالبه نشود و هزینه پروانه جزو دیون دولت به شهرداری قم قرار بگیرد.

مالکی نژاد با اشاره به برنامه‌های روز قم اظهار کرد: برگزاری تئاترهای خیابانی، اجرای تورهای قم گردی، زدن زنگ قم در مدارس شهر، برگزاری جشنواره پرچم، نصب چندین المان شهری و برگزاری برنامه معرفی قبرستان شیخان از جمله برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد: طرح استفاده از برخی از ساختمان‌های بلااستفاده همچون منبع آب در شهر قم را داریم، این طرح به گسترش بخش گردشگری قم کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: به تعدادی از مساجد شهر قم وسایل ورزشی اهدا کردیم، بسیاری از این وسایل مورد استفاده جوانان پسر و دختر قرار گرفت، 25 مسجد فاقد وسایل ورزشی دیگر را شناسایی کردیم تا به آن‌ها وسایل ورزشی اهدا کنیم.

مالکی نژاد با اشاره به برنامه‌های نشاط آور در قم اظهار کرد: اجرای این برنامه‌های نشاط آور همچون جشن‌های خانوادگی در سطح بوستان‌ها را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: بر ایجاد مساجد در مناطق فاقد مسجد در شهر قم تاکید داریم و در این راستا چند زمین به هیأت امناهای چندین مسجد در شهر تحویل داده شد، مسجد یک نیاز ضروری و همیشگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بحث ساخت رصدخانه در شهر قم در بوستان کوثر در جوار موزه دفاع مقدس مطرح است و ساخت این رصدخانه را پیگیری می‌کنیم، برای بهسازی محوطه کوه خضر با اوقاف همکاری داریم، این مکانی قطبی برای گردشگری مذهبی در شهر قم است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com