کد خبر ۷۹۴۹۵ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶
معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور:

اصلی‌ترین معضل اقتصاد در کشور،قاچاق است

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اهمیت برخورد با پدیده قاچاق گفت: اصلی‌ترین معضل اقتصاد در کشور، مسئله قاچاق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمدعلی اسفنانی، در همایش "فرصت‌های صادرات و سرمایه‌گذاری استان قم" که در تالار شهید مطهری دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت:در وضعیت اقتصادی کشور،باید درصدد به‌روزرسانی قوانین مربوط به صادرات و فعالیت‌های بازرگانی باشیم.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور افزود:برخی قوانین سخت‌گیرانه در مسیر صادرات،ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است که باید در سیستم اقتصادی کشور،در جهت بهبود وضعیت گام برداریم.

وی تصریح کرد:اگر قوانین صادرات و ارز مطابق با نیاز کشور،اصلاح و بازنگری شود،وضعیت تجاری نیز بهبود پیدا می‌کند و اقتصاد در مسیر رشد و تحول قرار می‌گیرد.

اسفنانی بابیان اینکه در سالهای اخیر برخی از مشکلات ارزی موجب قاچاق کالا شد گفت: اصلی‌ترین معضل اقتصاد در کشور،مسئله قاچاق است،اگر نتوانیم در مقابله با قاچاق موفق عمل کنیم،دست‌یابی به هدف‌گذاری‌های اقتصادی امکان‌پذیر نیست و بازارهای صادراتی را نیز از دست می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق، آثار مخربی بر بازارهای صادراتی دارد و به دلیل قاچاق کالا برخی از بازارهای صادراتی در کشورهایی چون سوریه و عراق دچار آسیب شده است.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور عنوان کرد:از دیگر معضلات مهم، وابستگی شدید کشور به نفت و فرآورده‌های نفتی است،دراین‌باره باید سیاست‌گذاری‌های راهبردی در کاهش وابستگی به صادرات نفت اتخاذ شود.

وی گفت:قوانین اقتصادی باید کارآمدی لازم را در رفع مشکلات فعلی داشته باشد،برای نمونه پیرامون مالیات بیش از 700 قانون وجود دارد که با یکدیگر در تعارض‌اند و همین امر، دغدغه‌هایی را به وجود می‌آورد.

اسفنانی بیان کرد:یکی دیگر از مشکلات اقتصادی،بی‌ثباتی بازار ارز بود که به‌واسطه خلاء‌های قانونی اتفاق افتاد و لطمه زیادی به وضعیت اقتصادی وارد کرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com