کد خبر ۷۹۵۵۴ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸
خطیب نمازجمعه امروز قم:

مسئولان به جای حاشیه سازی همکاری کنند/به‌جای ‌دفاع از مفسدان در مسیر مبارزه با فساد گام بردارید

آیت‌الله اعرافی گفت: به‌جای حاشیه‌سازی غلط و دفاع از برخی مفسدان باید همراه هم این مسیر نورانی مبارزه با فساد را طی کنیم و ملت از مسئولان درخواست می‌کند با طرحی دقیق در برابر فساد و تبعیض با برنامه‌ریزی برخورد قاطعی انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد،با اشاره به فرارسیدن میلاد پیامبر(ص)اظهار داشت: پیامبر(ص)صبور و شکیبا بود و همواره در حال استغفار و گشاده‌رو بود.

وی بابیان اینکه پیامبر(ص) مرد اخلاق است ولی در برابر دشمنان خدا خشم وی دشمن را از پای درمی‌آورد، افزود: رسول گرامی اسلام همواره به محرومان رسیدگی می‌کرد و کارهای شخصی خود را انجام می‌داد و مشورت می‌کرد وبرای پاسخ به دیگران نماز خود را کوتاه می‌کند.

امام‌جمعه قم بیان کرد:پیامبر(ص) مظهر مهر و محبت و اخلاق بود و در برابر دشمن‌فریب نمی‌خورد و هیچ‌گاه در برابر دشمنان کوتاه نمی‌آمد، اسلام باعقل و حکمت و اخلاق پیش رفت و هنگامی‌که پیامبر(ص) وارد جنگ می‌شد همه از ایشان می‌ترسند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر پیمان‌شکنان برگ دیگری از زندگی پیامبر(ص)است،تصریح کرد: این موضوع شایسته نیست برخی افراد تصور کنند که رسول خدا جز اخلاق خوب چیزی نداشت بلکه خشم پیامبر(ص) اخلاق خوب ایشان بود و هنگامی‌که خشمگین می‌شد کسی توانایی مقابله با وی را نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:امروز وحدت نیاز عاجل امت اسلام است و امت اسلام باوجود همه داشته‌ها دچار مشکلات است، هفته وحدت ما را به وحدت در برابر دشمن فرامی خواند.

آیت‌الله اعرافی افزود:به لطف خدا امت اسلام در مبانی فکری دارای مشترکات زیادی است و درزمینهٔ مناسک دینی از مشترکات زیادی برخورداریم، منافع امت اسلام در موضوعات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی فراوان است.

وی بابیان اینکه دشمنان بدانند اخوت اسلامی ما را به‌سوی وحدت می‌برد و دشمن آرزوهای خود را به گور می‌برد،گفت:چرا امت اسلام باوجود یک و نیم میلیارد جمعیت این‌گونه اسیر دشمن است و باید به مشترکات بپردازیم،امت اسلامی باید متحد و یکپارچه چنان درصحنه حضور پیدا کند که دشمن از سرزمین آن‌ها فرار کند.

امام‌جمعه قم با اشاره به قاطعیت قوه قضاییه در برخورد با مفاسد ابراز کرد: در مبارزه با فساد باید جدی باشیم و بند چهارم بیانیه گام دوم مبارزه با فساد است، مبارزه با فساد باید جامع وبه خوبی اجرا شود و امروز که می‌بینیم فسادهای سنگین رخ‌داده و دل دلسوزان را به درد آورده است به خاطر غفلت درگذشته است.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد:دستگاه قضایی و قانون گذرای باید بیدارتر از قبل باشد، مبارزه با فساد نیازمند عزم جدی است و افراد پاک دست باید انتخاب شوند و در انتخاب افراد سالم باید وسواس به خرج داد و قوانین تأمین‌کننده عدالت باشد، دستگاه اجرا باید دستگاه پاکی باشد و به‌محض مشاهده فساد تسامح و گذشت نکند و اگر این‌گونه نشود لانه فساد ایجاد می‌شود و شاهد فساد گسترده می‌شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:برخورد قضایی باید جامع باشد و همه مسئولین در مسیر مبارزه با فساد بدون تبعیض و حاشیه فعالیت کرده و کمک شود این مبارزه  پیش برود و از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه بابت دستگیری مفسدان سیاسی و اقتصادی تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد:به‌جای حاشیه‌سازی غلط و دفاع از برخی مفسدان باید همراه  مسیر نورانی مبارزه با فساد را طی کنیم،ملت از مسئولان درخواست می‌کند با طرحی دقیق در برابر فساد و تبعیض با برنامه‌ریزی برخورد قاطعی انجام شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com