کد خبر ۷۹۷۸۸ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹

سهم شهر قم از بودجه موسسات فرهنگی مطالبه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی شهر مقدس قم در راستای مطالبه مقام معظم رهبری، با تاکید بر اینکه مباحث اجتماعی و فرهنگی از هم جدا نیستند اظهار کرد: بخشی از مباحث اجتماعی که رخ می‌دهد نتیجه مسائل اقتصادی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه راهبردی و اجرایی در بسیج خاطرنشان کرد: در این برنامه قم در 9 محله دیده شده که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در آن به خوبی مطالعه شده و برنامه‌ریزی هم در این خصوص صورت گرفته است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اعتباراتی که برای اقدام در خصوص این برنامه نیاز است افزود: دولت با این مشکلاتی که دارد توان آن را ندارد که این حجم اعتبارات را تخصیص دهد و نهادهایی هستند که چنین اعتباری در اختیار قرار دهند که باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی بیان کرد: اگر در این قرارگاه برنامه به خوبی کارشناسی شود و اقدام کنیم می‌توان بهبود بسیار خوبی در زمینه فرهنگی به دست آورد.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که صدور مجوز انجام می‌دهند باید نسبت به ظرفیت‌ها و اقتضائات فرهنگی واجتماعی قم توجهات لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه اعتبارات گسترده‌ای در حوزه فرهنگی در بودجه در مجلس پیش‌بینی می‌شود گفت: بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی که وارد قم می‌شود برای موسسات و نهادهایی است که بخش عمده کارهایشان برای دیگر شهرها یا کشورها است و باید مطالبه شود تا قم هم سهمی از این منابع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
انتهای پیام/2258

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com