کد خبر ۷۹۷۸۹ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴

تعدد دستگاه‌های فرهنگی یکی از مشکلات حوزه فرهنگ کشور است

استاندار قم با بیان اینکه یکی از مشکلات در حوزه فرهنگی وجود دستگاه‌های مختلف در این زمینه است، گفت: زمانی که این دستگاه‌ها باید پاسخگوی اقدامات فرهنگی باشند توپ را به زمین دیگران می‌اندازند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی شهر مقدس قم در راستای مطالبه مقام معظم رهبری که در سالن جلسات دفتر مقام معظم رهبری در استان قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت قم اظهار داشت: هر کس باید سهم خود از فرمایشات رهبری را جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در حوزه فرهنگی وجود دستگاه‌های مختلف در این زمینه است، ابراز کرد: زمانی که این دستگاه‌ها باید پاسخگوی اقدامات فرهنگی باشند توپ را به زمین دیگران می‌اندازند.

استاندار قم به وظیفه معاونت سیاسی استانداری برای احصای آسیب‌های اجتماعی بر اساس سند فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: ابتدا باید آسیب‌شناسی مناسبی در این زمینه انجام‌شده و از نظر نخبگان حوزوی و دانشگاهی استفاده شود تا به ایده آل رهبر انقلاب درباره قم برسیم.

وی به مطالعه چندین حوزه آسیب‌های مدنظر رهبر انقلاب در قم اشاره کرد و افزود: متأسفانه در زمینه خشونت، نزاع‌های دسته‌جمعی و تصادفات رانندگی جایگاه قم در شرایط مناسبی نبوده و این موارد شایسته قم نیست.

قزوین| بسیج دانش‌آموزی سنگر مبارزات فرهنگی در بین جوانان استفرمانده سپاه زنجان: دشمن در جنگ فرهنگی و نرم با همه توان وارد صحنه شده استعدم رونق کتابخوانی عامل فقر فرهنگی در جامعه است

سرمست برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تا سال 1400 در قم را موردتوجه قرار داد و گفت: برای این منظور اعتبار مالی و اجتماعی در نظر گرفته‌شده و آسیب‌هایی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی، سرقت، حجاب، فضای مجازی و... در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه وظایف دستگاه‌های مختلف در این زمینه مشخص‌شده است، یادآور شد: اعتبارات لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌شده و برنامه‌ریزی و ساماندهی این موارد در دستور کار است.

استاندار قم با اشاره به بازرسی از دستگاه‌های اجرایی برای رعایت عفاف و حجاب در استان اضافه کرد:  سازمان قابل‌تقدیر در این زمینه شناسایی‌شده و به اداراتی هم نیاز به تغییراتی بوده تذکراتی داده‌شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com