کد خبر ۷۹۸۱۵ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸

حال ۴۰ آمبولانس اورژانس قم خوب نیست

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از فرسودگی ۴۰ دستگاه آمبولانس این مرکز خبر داد.

حال ۴۰ آمبولانس اورژانس قم خوب نیستبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهدی فراهانی،معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: ۴۰ دستگاه آمبولانس این مرکز که درماموریت‌های اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرسوده است.

او افزود: بیشتر آمبولانس‌های مرکز اورژانس ۱۱۵ قم بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرده‌است و همین خودرو‌ها درکار‌های فوریتی به کار گرفته می‌شود.

فراهانی عنوان کرد: درگذشته قرار بود آمبولانس‌های اورژانس قم نیز همانند برخی استان‌های دیگر به سمت نوسازی برود که این امر محقق نشد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم افزود: ۵۲ دستگاه آمبولانس درپایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ وجود دارد که ۴۰ دستگاه فعال هستند و ۱۲ دستگاه نیز به‌عنوان پشتیبان عمل می‌کنند که پاسخگوی نیاز نمی‌باشد.

فراهانی بابیان این‌که حداقل ۴۰ دستگاه آمبولانس جدید نیاز است تا در ماموریت شرمنده مردم نشویم، ادامه داد: باوجود این‌که وضعیت آمبولانس‌ها روزانه بررسی می‌شود، دریکی از ماموریت‌ها، درب آمبولانس در محل حادثه باز نشد که به دلیل فرسودگی می‌باشد.

او تصریح کرد: این کمبود‌ها باتوجه به شرایطی است که صرفا جمعیت شهری قم را در نظر بگیریم، ولی شاهد هستیم که در مناسبت‌های مختلف و تعطیلات آخر هفته تردد‌های زیادی درمحور‌های قم صورت می‌گیرد که نیاز به امداد مرکز اورژانس ۱۱۵ افزایش می‌یابد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم ادامه داد: با در نظر گرفتن این مسائل، مرکز اورژانس ۱۱۵ قم با حداقل امکانات استانی، خدمت ملی ارائه می‌دهد که باعث کمبود‌هایی در نیروی انسانی، آمبولانس و پایگاه‌ها شده‌است.

به گفته فراهانی باید حداقل چهار پایگاه شهری و جاده‌ای دیگر تا پایان امسال در استان قم به بهره‌برداری برسد تا در این بخش به نقطه قابل‌قبول برسیم.

او بیان کرد: به‌عنوان‌مثال در محور گرمسار یک پایگاه فعال است که نیاز به یک یا ۲ پایگاه دیگر نیز هست که کمبود نیروی انسانی و آمبولانس مانع از این کار است.

فراهانی ادامه داد: حدود ۳۰۰ کارشناس در مرکز اورژانس ۱۱۵ قم کار می‌کنند که حداقل به ۳۰ تا ۵۰ نیرو دیگر نیاز است.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم دارای ۱۸ پایگاه جاده‌ای، ۲۲ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۵۲ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

منبع:ایرنا

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com