کد خبر ۷۹۸۶۳ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱
آیت‌الله یزدی:

برخی مسئولان دلسوز قم نیستند/مسئولان استانی تابع قرارگاه ۱۹ دی باشند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی مسئولان دلسوز قم نیستند، گفت: نگرانی از وضعیت ظاهری قم یک نگرانی جدی و به‌جاست و جامعه مدرسین نیز همیشه نسبت به وضعیت قم دغدغه داشته است به همین علت در دیدار با مسئولان مختلف حساسیت شهر قم را به افراد گوش‌زد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، با بیان اینکه در بیشتر جلسات هفتگی جامعه مدرسین موضوع وضعیت قم درحال پیگیری است، اظهار کرد: قم با داشتن جمکران، حرم مطهر، طلاب، مهمانان خارجی و حوزه‌های علمیه امتیازهای متفاوتی نسبت به دیگر شهرها دارد به همین علت از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه کار مجموعه‌های مختلف در قم باید در شأن این شهر باشد، اضافه کرد: با وجود توصیه‌هایی که تاکنون به مجموعه‌ها و افراد مختلف داشته‌ایم اما همچنان برخی نسبت به وضعیت قم بی‌توجه هستند هر چند در این میان برخی مجموعه‌ها نیز نسبت به گذشته فعال‌تر شده‌اند به‌عنوان نمونه نیروی انتظامی امروز فعال‌تر از گذشته شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نگرانی از وضعیت ظاهری قم یک نگرانی جدی و به‌جاست و جامعه مدرسین نیز همیشه نسبت به وضعیت قم دغدغه داشته است به همین علت در دیدار با مسئولان مختلف حساسیت شهر قم را به افراد گوش‌زد شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی باید تابع قرارگاه ۱۹ دی باشد، گفت: بیشتر مردم قم، افراد متدین و مؤمنی هستند اما نیاز است اقدامات لازم برای رفع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به همت مسئولان و با مشارکت مردم مؤمن انجام شود.

آیت الله یزدی با اشاره به رخ‌دادهای اخیر در کشور گفت: در حد امکان باید از درگیری‌ها و اختلاف‌ها جلوگیری شود تا کمتر صدمه‌ای به امنیت و آرامش مردم وارد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان دلسوز قم نیستند، گفت: هر چند با اقدامات سلبی کاری پیش نمی‌رود اما رها کردن وضعیت موجود نیز درست نیست؛ اگر حضور مراجع تقلید، جامعه مدرسین و حوزه‌های علمیه نبود اقدامات گسترده‌تری برای ضربه‌زدن به فرهنگ دینی در قم انجام می‌شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com